Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ''İmalat Sanayinde Eğilimler Nisan 2009'' sonuçlarını açıkladı.
Buna göre, imalat sanayinde kapasite kullanım oranı, geçen yılın aynı ayına göre 14,9 azalırken, bir önceki aya göre 2,1 arttı.
2008 yılı Nisan ayında yüzde 81,7 olan üretim değeri ağırlıklı kapasite kullanım oranı, bu yılın Nisan ayında yüzde 66,8 olarak hesaplandı. Kapasite kullanımı bu yılın Mart ayında yüzde 64,7 düzeyindeydi.