$

Dolar

46,6278

Euro

53,1585

£

Sterlin

61,6347

Frank

57,6221

Gram Altın

6.127,3200

Bitcoin

2.803.419

$

Dolar

46,6278

Euro

53,1585

£

Sterlin

61,6347

Frank

57,6221

Gram Altın

6.127,3200

Bitcoin

2.803.419

Ekonomi

Petrol Ofisi 32 milyon TL zarar açıkladı

Petrol Ofisi yılın ilk çeyreğinde 32 milyon TL zarar açıkladı.

08.05.2009 - 14:20
Timeturk Editör
Petrol Ofisi 32 milyon TL zarar açıkladı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Petrol Ofisi'nden yapılan açıklamaya göre ilk çeyrekte net satış tutarı 2,920 milyar TL olurken faiz, vergi ve amortisman öncesi karı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 41 artarak 204 milyon TL olarak gerçekleşti.

Küresel ekonomik krizin diğer birçok sektörde olduğu gibi akaryakıt pazarında da küçülmeye neden olduğunu belirten Petrol Ofisi CEO'su Melih Türker, 2009 yılı ilk çeyrek sonuçlarının rakipleri kadar kendilerini de etkilediği ifadesini kullandı.

Buna rağmen 'krize karşı en iyi panzehir, yatırımdır' anlayışıyla yatırımlarına aralıksız devam ettiklerini kaydeden Türker, 'Bayilerimiz, çalışanlarımız ve onların aileleriyle birlikte 'Büyük Petrol Ofisi ailesi' olarak Türkiye için katma değer oluşturmaya devam ediyoruz' dedi.

2009 Ocak ayında yeni Batman Terminalini hizmete soktuklarını kaydeden Türker, entegre bir petrol ve gaz şirketi olma yolunda da önemli bir adım attıklarını ve Türkiye' nin en büyük ve önemli off-shore doğalgaz projesi olan Güney Akçokoca sahasına da KDV hariç 55 milyon dolar yatırımla ortak olduklarını belirtti.

Türker, ekonomik gelişmeleri ve bilanço sonuçlarını şöyle değerlendirdi: 'Ekonomik ve sınai ticaret faaliyetlerinin en önemli göstergesi olan motorin tüketimi, 2008 yılı son çeyrekten itibaren yavaşlama eğilimine girdi ve özellikle 2009 Şubat ayında yüzde 12 gerilemeyle en düşük seviyesine ulaştı.

Bunun yanı sıra 2007 yılından beri devam eden benzinden oto LPG'ye olan şiddetli geçiş 2009'da da sürüyor. 2009 yıl ortası itibariyle toplam oto LPG tüketiminin benzini geçmiş olacağını öngörüyoruz. Ekonomik krizin etkilerinin devam etmesi ile 2009 ilk altı ay ve yılsonu tüketim tahminleri, ilk çeyrekteki rakamlara benzer bir gelişim gösterecektir. Bu tahminler özellikle motorin tüketiminin 2009 yılının ilk altı ayında düşme eğilimini devam ettireceği yönündedir. Otogazın ise benzini ikame etme eğilimine devam edeceği ve böylece benzin tüketiminin 2009 yılı sonunda 2 milyon tonun altına inebileceğini göstermektedir.'

2009 yılına, özellikle motorin fiyatlarındaki dalgalanmalar neticesinde akaryakıt da dahil olmak üzere tüm taşımacılık sektörü için belirsizliğin getirdiği riskler ve buna bağlı endişelerle girdiklerini belirten Türker, 'Ancak tüm tutku ve enerjimizle tüm işlerimize pozitif bakarak endişeleri fırsata ve ekonomiye katkıya dönüştürmek üzere yoğun bir şekilde çalışıyoruz' diye kaydetti

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın