14-16 haziran tarihlerinde Köln'de düzenlenecek Anuga Gıda Fuarı öncesi düzenlenen 'Anuga 2009 ve Partner Ülker Türkiye' konulu toplantının ardından basın mensuplarının sorularını yanıtlayan İTO Başkanı Yalçıntaş, kabine değişikliğini olumlu bulduklarını ifade etti.
Kabine değişikliğinin en önemli tarafının kendileri açısından yapısal yönü olduğunu belirten Yalçıntaş, 'Tüm ekonomi yönetiminin, tüm bankaların, tek bir çatı, tek bir bakanlık altında toplanmış olması, koordinasyon açısından ve hızlı karar vermek açısından önemlidir. 2009 yılı, tüm dünya ve Türkiye açısından önemli bir yıl oldu.
2009 yılı, koordineli bir şekilde ekonomi alanında karar verilmesi ve de zaman zaman oluşacak şartlara göre radikal kararların alınması gereken bir yıl olacak. Bu dönemde tüm ekonomimize ilgili birimlerin tek bir bakanlığın çatısı altında olması, gerek koordinasyon, gerek hızlı karar verme, gerekse bilgi akışının zamanında ve doğru bir şekilde sağlanması açısından önemlidir ve faydalıdır. Bu sebeple kabine değişikliğini olumlu görüyorum' diye konuştu.
TOBB başkan vekili olup olmayacağının sorulması üzerine ise Yalçıntaş, 'Çarşamba günü belli olacak ondan önce konuşmak doğru değil' dedi.