Kaçak elektrik kullanımı büyük ölçüde azaldı.
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Hilmi Güler, 2002'de yüzde 20 olan elektrikteki kayıp-kaçak oranının, geçen yıl yüzde 14'e düştüğünü söyledi.
Güler, Meclis'te bir soru önergesine verdiği yanıtta, 6 yıl içinde 33 milyon abonenin kontrol edildiğini kaydetti.
Denetimlerde, yaklaşık bir buçuk milyon kişinin kaçak elektrik kullandığının tespit edildiğini anlatan Güler, bu kişilere 1 milyar 600 milyon lira ceza yazıldığını bildirdi.
Hilmi Güler, 427 bin kişi hakkında ise savcılığa suç duyurusunda bulunulduğunu sözlerine ekledi.