$

Dolar

47,9147

Euro

55,5063

£

Sterlin

64,8964

Frank

58,9357

Gram Altın

6.737,1900

Bitcoin

3.022.096

$

Dolar

47,9147

Euro

55,5063

£

Sterlin

64,8964

Frank

58,9357

Gram Altın

6.737,1900

Bitcoin

3.022.096

Sağlık

İlaç yerine bir bardak çay

Beyaz Çay: Çay bitkisinin tomurcukları buhara tutulduktan sonra kurutulur. Böylece çok az işleme tabi tutulmuş olur.

05.04.2009 - 17:56
Timeturk Editör
İlaç yerine bir bardak çay
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Etkisi nedir?

Pace Üniversitesi Mikrobiyoloji Profesörü Milton Schiffenbauer, çay için 'Virüs ve bakterilere karşı ölümcül bir silahtır' diyor. İçinde bulunan yüksek orandaki antioksidanlar sayesinde beyaz çay, kanseri önlemekte güçlü bir içecektir. Oregon Üniversitesi araştırmacıları, kanserin erken dönemlerinde olan hücre mutasyonlarını engellediğini tespit etmiştir. Beyaz çay, tüm çaylar içinde en az kafein barındıran çaydır. Bir fincanda 5-15 mg bulunur.

Siyah çay

Nedir?

Çay bitkisinin yaprakları havayla temas ettiğinden, zamanla okside olur. Bu da rengini siyaha dönüştürür.

Etkisi nedir?

Birçok araştırma gösteriyor ki, siyah çay; kalp krizi, felç ve kardiyovasküler sorunları azaltıyor. Ayrıca damar tıkanıklıklarını engelliyor ve kan basıncını düşürüyor. Günde altı bardak siyah çay içmek, mikrobik enfeksiyonlara ve olası tümörlere karşı etkili olurken, iki bardağı mesane yolu kanserinin önünü kesiyor. Siyah çayın içindeki florür diş çürükleriyle savaşıyor. İçinde; magnezyum, manganez, C ve K vitaminleri bulunuyor.

Yeşil çay

Nedir?

Çay bitkisinin yaprakları okside olmadan önce buharda tutuluyor. Tadı gevrek ve siyah çaya göre daha hafif.

Etkisi nedir?

Yeşil çaydaki kimyasallar, kanser hücrelerini yok ediyor. Günde 10 bardak ve üstü, yeşil çay içenler kanser riskini de yüzde 43 oranında azaltmış oluyor. Bu çay, göğüs kanserinin yayılmasını da yavaşlatıyor. Sigara içenleri akciğer kanserinden koruyor. Günde beş bardak çay içen insanlar, daha hızlı bir metabolizmaya sahip oluyor. Hatta günde beş bardak çay içenler, içmeyenlere göre günde 80 kalori fazla yakıyor. (Women's Health)

Haberi Hazırlayan

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın