Haber Merkezi / TİMETURK
5. Dünya Su Formu'nda görev alan bürokratlara başarı plaketleri verildi. Sütlüce Kültür Merkezi'nde düzenlenen plaket ve basın bilgilendirme toplantısına Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu, İstanbul Valisi Muammer Güler, Su Formu Genel Sekreteri Oktay Tabasaran ve çok sayıda davetli katıldı.
Dünya Su Forumları'nda İstanbul'un bir milat olduğunu belirten Çevre ve Orman Bakanı Veysel Eroğlu, etkinlikler çerçevesinde 11 devlet ve hükümet başkanı, 19 uluslararası kuruluşun üst düzey yetkili ve temsilcileri, 89 bakan, 192 ülkeden üst düzey yetkili, 455 parlamenter ve belediye başkanının olmak üzere toplam 33.058 kişiyi İstanbul'da ağırladıklarını anlattı.
Bakan Eroğlu, siyasi süreçte İstanbul Devlet Başkanları Su Bildirgesi'nin yayınlandığını belirterek, 'Devlet Başkanları su meselesinin çözümüne yönelik siyasi irade en üst düzeyde beyan edilmiştir. Bakanlar bildirisini ise konferansa katılan 89'u bakan olmak üzere 155 heyet başkanı tarafından imzalanmıştır. İstanbul su rehberi ile İstanbul su mutabakatı kabul edilmiştir.' şeklinde konuştu.
Yapılan Konuşmaların ardından, Su Formun'da görev yapan bürokratlar ile destek veren kurum ve kuruluşlara ödülleri verildi.