$

Dolar

46,4982

Euro

52,8460

£

Sterlin

61,2736

Frank

57,2487

Gram Altın

5.966,0300

Bitcoin

2.766.333

$

Dolar

46,4982

Euro

52,8460

£

Sterlin

61,2736

Frank

57,2487

Gram Altın

5.966,0300

Bitcoin

2.766.333

Ekonomi

Ford Otosan'da üretime başlandı

Ford Otomotiv Sanayi AŞ (OTOSAN) Kocaeli fabrikasında, üretime gece yarısı vardiyasıyla yeniden başlandı.

01.04.2009 - 11:06
Timeturk Editör
Ford Otosan'da üretime başlandı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Türk Metal Sendikası Gölcük Şube Başkanı Yücel Yücel, global piyasalardaki olumsuz gelişmeler nedeniyle yurtdışı ve yurtiçi pazarlarda görülen talep düşüşü dikkate alınarak Ford Otosan Kocaeli fabrikasında 6 bin 400 işçinin 27 Mart 2009'da ücretli izne çıkarılarak, üretime ara verildiğini anımsattı.

İşçilerin, ücretlerinin yüzde 65'inin ödenerek izne ayrıldığını, yıllık izin haklarının saklı kaldığını ifade eden Yücel, iznin gece yarısı dolduğunu, fabrikada üretime gece yarısı vardiyasıyla yeniden başlandığını bildirdi.

İşveren temsilcileriyle yaptıkları görüşmede fabrikada çalışan 5 bin 239 işçinin nisan ayı başından eylül ayı sonuna kadar kısa çalışma ödeneğinden yararlanılmasına karar verildiğini, işveren temsilcilerinin bu ödenekten faydalanabilmek amacıyla Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na müracaat ettiğini anımsatan Yücel, başvurunun değerlendirilmesi için Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı iş müfettişlerinin beklendiğini kaydetti.

Yılın son çeyreğinde üretiminin 2007'nin aynı dönemine göre yüzde 50'den fazla düşmesi nedeniyle istihdam planlarını revize ederek, geçen yıl aralık ayında İnönü fabrikasından 300 çalışanını işten çıkaran şirketin, Kocaeli fabrikasında da 25 Ekim-2 Kasım, 13-27 Kasım, 20 Aralık-12 Ocak, 17 Ocak-26 Ocak, 31 Ocak-16 Şubat, 26 Şubat-16 Mart tarihleri arasında üretime ara verilmişti. (aa)

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın