Resmi Şinhua ajansının haberine göre Çin Merkez Bankası, IMF'nin bono çıkarması halinde bu bonoları alacağını duyurdu. Haberde fazla detay verilmedi.
Çin Başbakanı Wen Jiabao, kısa süre önce Ulusal Halk Meclisi'nin kapanışında düzenlediği yıllık olağan basın toplantısında, fazla miktarda aldıkları ABD hazine bonolarından endişe duyduğunu söylemişti.
ABD hazine bonosundaki payı 1 trilyon dolara ulaşan Çin, bu ülkedeki ikinci büyük yatırımcı konumunda bulunuyor.
(CİHAN)