$

Dolar

46,4889

Euro

52,9654

£

Sterlin

61,4596

Frank

57,4019

Gram Altın

6.099,3000

Bitcoin

2.929.607

$

Dolar

46,4889

Euro

52,9654

£

Sterlin

61,4596

Frank

57,4019

Gram Altın

6.099,3000

Bitcoin

2.929.607

Ekonomi

Dövizdeki yükseliş ihracatçıyı sevindiriyor

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, döviz kurundaki yükselişle ilgili olarak, ''Özellikle rekabet gücümüz açısından doların 1,70-1,80 arasındaki dalgalanması, ihracatçı için olumlu olacak'' dedi.

15.03.2009 - 11:16
Timeturk Editör
Dövizdeki yükseliş ihracatçıyı sevindiriyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Büyükekşi, bir etkinlik için geldiği Mersin'de, AA muhabirine yaptığı açıklamada, dünya genelinde yaşanan ekonomik krizin hissedildiği şu günlerde, dövizdeki yükselişin kendilerini mutlu ettiğini söyledi.

Özellikle rekabet gücü açısından doların 1,70-1,80 arasındaki dalgalanmasının ihracatçı için olumlu olacağını ifade eden Büyükekşi, 2003 yılında ve 2006 yılının mayıs ayında doların 1,73'ü gördüğünü hatırlattı.

O günden beri neredeyse tüm girdi maliyetlerinde artış yaşandığını ifade eden Büyükekşi, şöyle devam etti:

''Biz uluslararası piyasalarda rekabet edebilmek için emek verirken, gerek enerji, gerek istihdam üzerindeki maliyetlerin artmasına rağmen, dolar geriye gitti. Böylelikle de bizim rekabet gücümüz azaldı. Dolayısıyla bu gücü yeniden elde edebilmek için böyle bir artışa ihtiyacımız vardı. Doların bu aralıklarda da istikrarlı olmasını ümit ediyoruz ve 1,70'in altına düşmesini istemiyoruz.''

Krizin etkisiyle yurt dışındaki piyasalarda ciddi talep daralması yaşandığını anlatan Büyükekşi, ''Yeni pazarlara doğru hareket ediyoruz. Bu kapsamda gelişmekte olan ülkelere ihracat yapabilmek için çalışmalar yapıyoruz. Gelişmiş ülkelerdeki ihracatlarda büyük bir sıkıntı var. Bu nedenle yeni pazar arayışı ve kurun bu seviyelerde tutulmasından başka bir çıkışımız yok'' diye konuştu.

-''3-5 AYLIK SÜREÇ İYİ İZLENMELİ''-

Büyükekşi, ihracatın 2009 yılı sonunda nasıl sonuçlanacağı şeklindeki çeşitli yorumlara da değinerek, şunları kaydetti:

''Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, bu yıl ihracatta yüzde 17 düşüşün beklendiğini açıklamıştı. Ama ben bu süreçte bir yorum yapılamayacağı kanaatindeyim. Önümüzdeki 3-5 aylık süreç iyi izlenmeli. Çünkü dünya ticaretinin yüzde 25'i ABD'de gerçekleşiyor. Bu sıkıntılar giderilmeden yıl sonundaki ihracat rakamları hakkında şimdi bir şey söylemek doğru olmaz. Ancak 3-5 aylık süreç iyi izlendikten sonra tahmin yapılabilir.''

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın