$

Dolar

46,4864

Euro

53,0281

£

Sterlin

61,5098

Frank

57,4333

Gram Altın

6.170,1300

Bitcoin

2.894.048

$

Dolar

46,4864

Euro

53,0281

£

Sterlin

61,5098

Frank

57,4333

Gram Altın

6.170,1300

Bitcoin

2.894.048

Ekonomi

Dikili'nin suyundan altın akıyor

İzmir'in ilçesi Dikili'ye bu krizde doğal yollardan müjde. Çünkü, bu ilçede sudan altın akıyor. Hem de dünyadaki örneklerinden kat kat fazla litrede 5 miligram...

03.03.2009 - 12:51
Timeturk Editör
Dikili'nin suyundan altın akıyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Dikili Belediyesi'nin işlettiği jeotermal enerji kaynağından altın cevheri akıyor. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü Çevre Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından yapılan incelemeye göre, Kaynarca bölgesindeki jeotermal su kuyularında bulunan suyun 1 litresinde 4.9 miligram altın bulunuyor.

Cumhuriyet gazetesinden Ozan Yayman'ın haberine göre, uluslararası bilim çevrelerijeotermal akışkandan biyolojik yöntemlerle, siyanür kullanmadan altın elde edilebildiğini ortaya koyuyor. Kaynarca bölgesi Türkiye'nin en büyük jeotermal enerji sahalarından birisi olarak kabul ediliyor. Önceki deneyimler ABD ve Japonya'da, Dikili'dekine benzer gelişmelerin yaşandığını gösteriyor. ABD Nevada'da ve Japonya'da göllerden, denizden, jeotermal sahalardaki su kaynaklarından siyanür kullanmadan altın elde edildiğine ilişkin örnekler bulunuyor.

'EKONOMİYE KAZANDIRACAĞIZ'

Dikili Belediye Başkanı Osman Özgüven gelişmeleri, 'Demek ki, siyanür kullanmadan da altına ulaşılabiliyormuş' sözleriyle değerlendirdi. Özgüven, Kaynarca bölgesinde yer alan jeotermal kuyulardan aldıkları su örneklerini analiz ettirdiklerini belirterek, 'Dikili'deki jeotermal kuyulardan altın çıkıyor. Bilim insanlarıyla görüşeceğiz ve Dikili'de, cazibe kaynağıyla ulaşılan altını ekonomimize kazandırmanın yollarını arayacağız' dedi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın