$

Dolar

47,9147

Euro

55,5063

£

Sterlin

64,8964

Frank

58,9357

Gram Altın

6.737,1900

Bitcoin

3.018.360

$

Dolar

47,9147

Euro

55,5063

£

Sterlin

64,8964

Frank

58,9357

Gram Altın

6.737,1900

Bitcoin

3.018.360

Sağlık

Kahve kadınlarda felç riskini önlüyor

Yapılan yeni bir araştırma kahve içen kadınlarda felç riskinin azaldığını ortaya çıkardı.

18.02.2009 - 16:15
Timeturk Editör
Kahve kadınlarda felç riskini önlüyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Harvard Üniversitesi uzmanlarınca yürütülen çalışmada toplam 80 bin kadın incelendi. Ayrıca söz konusu kadınların 1980 ve 2004 yılları arasındaki, sağlık gidişatlarını değerlendiren bir başka araştırmaya konu olduğu da belirtildi.

Dbtechno'daki bilgilere göre, kadınların ne tür içecekler tüketildiğine bakıldı ve yüzde 84'nün kafeinli kahveyi, yüzde 54'nün soda gibi içecekleri ve yüzde 78'nin de çayı tercih ettiği gözlemlendi.

Günde iki veya üç fincan kahve içen kadınlarda, içmeyenlere oranla felç geçirme riski yüzde 19 daha az olduğu ortaya çıktı. İçilen kahve miktarı arttıkça felç riskinin daha da azaldığı belirtildi. Ancak araştırmacılar tek başına kahvenin; kötü beslenme, sigara gibi alışkanlıkların sebep olduğu zayıf bir yaşam şeklinin sebep olacağı etkileri telafi etmeye yetmeyeceğinin de altını çizdi.

T
Editör

Timeturk Editör

Yayın Tarihi 18.02.2009 16:15

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın