$

Dolar

46,4818

Euro

53,1824

£

Sterlin

61,6666

Frank

57,4843

Gram Altın

6.264,0800

Bitcoin

2.982.768

$

Dolar

46,4818

Euro

53,1824

£

Sterlin

61,6666

Frank

57,4843

Gram Altın

6.264,0800

Bitcoin

2.982.768

Ekonomi

Dolu, çilek üreticisini vurdu

Aydın?ın Didim ilçesinde son bir haftadır doluyla birlikte etkili olan yağışlar ve soğuklar çilek üreticisini fena vurdu.

17.02.2009 - 11:22
Timeturk Editör
Dolu, çilek üreticisini vurdu
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Akköy Taşburun mevkiinde çilek üretimi yapan Ali Olgun, ?Doluyla beraber etkili olan yağışlar çilek tarlamızı kötü vurdu, şu anki zararımız 30 Bin TL civarında? dedi.

Didim?e bağlı Akköy Taşburun mevkiinde 10 yıldan bu yana çilek üretimi yapan 52 yaşındaki Ali Olgun ?Bölgemizde son 4 günden bu yana doluyla beraber etkili olan yağışlar çilek tarlamızı mahvetti. Yazdan bu yana çileklerimizi baktık tam hasat zamanında etikli olan yağışlar çileklerimizi satılamaza duruma getirdi? diye konuştu.

Büyük b,r yatırım yaparak bu işe başladıklarını kaydeden Olgun, şöyle konuştu: ?Sultanhisar?da üreticiden tanesini 20 kuruştan aldığımız 30 bin adet fidan doludan ve yağmurdan zarar gördü. Üstelik fidanlarımızı yağmurdan ve doludan korumak için üzerlerine naylon örtü çekiyoruz bu seferde etkili olan rüzgâr naylonu parçalıyor ve fidanları üzerlerini örtemiyoruz. Yani son 4 günden bu yana etkili olan doluya, yağmura ve rüzgâra çare bulamadık. Şu an itibariyle ben Didim Pazarına 1 ton yakın çilek götürmem gerekirken, pazarda marul satıyorum. Zararımız 30 Bin TL civarında. Çözüm için de benim yapabileceğim bir şey yok. Biz aldığımız krediyle mahsulümüz ektik. İnşallah havalar iyi olursa yeni tohum veren fidanlarımızı pazarda satacağız. Yetkililerde çözüm için bize yardımcı olacaklarını düşünüyorum?

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın