Red Bull Takımı'nın 2009 F1 sezonundaki yeni aracı RB5 takımın pilotları Mark Webber ve Sebastian Vettel tarafından İspanya'nın Jerez pistinde tanıtıldı. Adrian Newey tarafından dizayn edilmiş yeni ve güçlü bir motorlar desteklenen yeni araç F1'deki yeni kurallara da uygun hale getirildi.
Red Bull Takımı geçtiğimiz sezonu markalar klasmanında 7. sırada tamamlamıştı. Red Bull bu sezon F1'de adından sıkça söz ettireceğe benziyor zira takımın 21 yaşındaki Alman pilotu Sebastian Vettel için F1'in patronu Bernie Ecclestone geleceğin dünya şampiyonu yakıştırması yapıyor.