2008-2009 futbol sezonunun 5 Ocak'ta başlayan ikinci transfer ve tescil döneminde, kulüplerin, transferini gerçekleştirdikleri futbolcuların lisans işlemlerini için gereken süre sona erdi.
Sivasspor
Lig lideri Sivasspor'un, Ankaragücü'nden Murat Erdoğan ile sözleşme imzaladığı bildirildi.
Murat Erdoğan ile 1 yılı opsiyonlu 1.5 yıl anlaşmaya varan Sivasspor, böylece transfere son noktayı koymuş oldu.
Sivasspor, ara transfer döneminde Murat Erdoğan'ın yanısıra İsrail'in Maccabi Tel Aviv takımından 1981 doğumlu Fransız oyuncu Yannick Etienne Stanislas Kamanan ile 2.5 yıllık sözleşme imzalamıştı.
Yiğidolar'ın, ayrıca Ankaragücü'nden 1988 doğumlu orta alan oyuncusu Tevfik Altındağ ve Keçiörengücü'nden 1988 doğumlu kaleci Cemal Şahin'i de renklerine bağladığı belirtildi.
Öte yandan, kırmızı-beyazlı ekibin genç oyuncularından Tayfur Emre Yılmaz'ın Göztepe'ye, Murat Yılmaz'ın Konya Şekerspor'a, Eyüp Kadri Ataoğlu'nun ise Giresunspor'a kiralık olarak gönderildiği bildirildi.
Gençlerbirliği
Gençlerbirliği, Ankaragücü'ne kiralık olarak verdiği Kerem Şeras'tan sonra Ergün Teber'i de Kocaelispor'a kiraladı.
Teknik direktör Samet Aybaba'nın takımda istemediği Ergün, sezon sonuna kadar, ligde zor günler geçiren Kocaelispor'da kiralık olarak oynayacak.
Ankaragücü
Ankaragücü, ara transfer döneminin son gününde, Gençlerbirliği'nin 15 gün önce kadro dışı bıraktığı Kerem Şeras'ı sezon sonuna kadar kiraladı.
Ara transfer döneminde birçok futbolcuyu kadrosuna katan ve ligde yaşadığı sıkıntılı dönemden kurtulmaya çalışan sarı-lacivertliler, bir diğer Ankara temsilcisi Gençlerbirliği'nin orta saha oyuncusu Kerem Şeras ile sezon sonuna kadar kiralık olarak anlaşma sağladı.
Bu arada, Ankaragünü'de kaptanlık görevini de yapan Murat Erdoğan, kulüp yönetimiyle görüşerek, alacaklarına karşılık sözleşmesini karşılıklı feshetti.
Kocaelispor
Kocaelispor, ara transfer döneminin son gününde, Gençlerbirliği'nden Ergün Teber ve Kasımpaşa'dan Fatih Akyel'i transfer etti.
Ara transfer döneminde 16 futbolcuyla yollarını ayıran, 1'i PAF takımdan 12 yeni futbolcuyu renklerine bağlayan Kocaelispor, transfer döneminin son gününde Gençlerbirliği Teknik Direktörü Samet Aybaba'nın takımda istemediği Ergün Teber'i ve Kasımpaşa'dan ayrılan Fatih Akyel'i sezon sonuna kadar renklerine bağladı.
Kulüp başkanı Serhan Gürkan, bazı futbolcularla ara transfer döneminin son dakikalarına kadar görüşmelerin devam ettiğini, Teber ve Akyel'de karar kıldıklarını kaydetti.
Gürkan, yeni transferler ve 'gençleşen Kocaelispor' ile önümüzdeki haftalardan itibaren çıkışa geçmeyi hedeflediklerini söyledi.
Denizlispor
Denizlispor, Çaykur Rizesporlu kaleci Özden Öngün ile sözleşme imzaladı.
Denizlispor Kulübü yöneticilerinin, kaleci Özden'in evraklarını Futbol Federasyonu'na yetiştirdikleri öğrenildi.
Kocaelispor, Sakaryaspor, Kartalspor, Kayseri Erciyesspor, Konyaspor ve Çaykur Rizespor'da oynayan 31 yaşındaki Özden Öngün'ün, 3 kez (A) milli, 2 kez ümit milli, 16 kez de genç milli takımlarda forma giydiği, Turkcell Süper Lig'de de 102 karşılaşmaya çıktığı bildirildi.
Manisaspor
Bank Asya 1. Lig'de liderliğini sürdüren Manisaspor, Trabzonspor'dan Ergin Keleş'i kadrosuna dahil etti.
Manisaspor Basın Sözcüsü Zeki Ayaydın, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 22 yaşındaki forvet oyuncusu Ergin Keleş ile 2,5 yıllığına anlaştıklarını belirterek, Ergin'in en kısa sürede takıma uyum sağlayacağına inandığını söyledi.
Ayaydın, futbolcunun yarın basın toplantısıyla kamuoyuna tanıtılacağını bildirdi.