$

Dolar

47,9147

Euro

55,5063

£

Sterlin

64,8964

Frank

58,9357

Gram Altın

6.737,1900

Bitcoin

3.013.865

$

Dolar

47,9147

Euro

55,5063

£

Sterlin

64,8964

Frank

58,9357

Gram Altın

6.737,1900

Bitcoin

3.013.865

Sağlık

Mucize meyvenin bilinmeyen faydaları

Okunma Sayısı: 553Kalp ve karaciğerin yanı sıra alkolün etkisini de gideriyor.

30.01.2009 - 07:36
Timeturk Editör
Mucize meyvenin bilinmeyen faydaları
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

İnönü Üniversitesi'nde yapılan araştırma, kayısının kanseri, karaciğer yetmezliğini ve kalp krizini önlediğini, alkolün olumsuz etkilerini ortadan kaldırdığı ortaya çıkardı.

İnönü Üniversitesi Tıp Fakültesi Sitoloji ve Embriyoloji Ana Bilim Dalı Öğretim Üyesi ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Ali Otlu, 4 yıl önce başlattıkları araştırmanın kayısı için ilk olduğuna dikkat çekti.

KARACİĞER YAĞLANMASINDA ETKİLİ

Sindirim sistemi kanserlerinde kayısının çok önemli önleyici etkisi olduğunu gözlemlediklerini kaydeden Otlu, ?Deney hayvanlarına kayısı yedirdik. Kanser ilacı verdik. Kayısı ile beslenen grubunun diğer gruplara göre daha az zarar gördüğünü gözlemledik. Bu araştırmamız ABD'de önemli bir bilimsel dergide yayınlandı' dedi. Karaciğere etkileriyle ilgili de deney yaptıklarını belirten Otlu, ?Karaciğer hastalıklarında da kayısının çok önemli faydası olduğunu gözlemledik. Karaciğer yağlanmasını önlüyor' dedi.

KALBE VE BÖBREKLERE YARARLI

Prof. Dr. Otlu, deney hayvanlarından kayısı yiyenlerin daha dayanıklı olduğunu gözlemlediklerini söyledi. Kayısının alkolün zararlarına etkilerini de araştırdıklarını ifade eden Otlu, ?Deney hayvanlarına alkol verdik. Bunun sonuçlarına baktık. Kayısıyla beslenenlerde üreme işlemlerinin alkolden dolayı zarar görmediğini gözlemledik' dedi.

T
Editör

Timeturk Editör

Yayın Tarihi 30.01.2009 07:36

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın