Çanakkale Belediyesi ile Tadım Unlu Mamuller Fırını sahipleri tarafından ortaklaşa olarak iki yıl önce başlatılan kampanyaya vatandaşların yoğun ilgi göstermesi sevindirmişti.
Kriz söylemleri öncesi bağış olarak askıda tahtasına günde en az 300 ekmek yazıldığını belirten firma sahibi Mehmet Taşçı, 'Kampanya başlangıcından geçen yıl kasım ayına kadar fakir vatandaşlarımız için ekmek bağışında bulunan kişiler, artık sadece ihtiyaçları olan ekmeği alabildiklerini, krizin kendilerini de etkileyeceğinden korktuklarını söylüyor. Hâlbuki buraya bağışta bulunan müşterilerimizin ağırlığını, devlet kurumlarında çalışanlar oluşturuyor.' diye konuştu.
Ekmek almaya gelen fakirleri geri çevirmediklerini vurgulayan Taşçı, 'Şu anda askıda ekmek tahtasında hep eksiye doğru gidiyoruz. Biz de ekmeğe en muhtaç olanları seçtik ve yaklaşık 100 kişiden sadece 15'ine vermeye başladık. Krizden önce 100 kişi ekmek almaya geliyorsa, şimdi üçe katlandı. İşinden atılan çok sayıda vatandaş da buraya geliyor. Ekmek isteyen çoğaldıkça, yapılan yardım oranı aksine azalmaya başladı.' şeklinde konuştu.
(CİHAN)