$

Dolar

46,4652

Euro

53,2713

£

Sterlin

61,5514

Frank

57,5355

Gram Altın

6.289,6800

Bitcoin

3.001.023

$

Dolar

46,4652

Euro

53,2713

£

Sterlin

61,5514

Frank

57,5355

Gram Altın

6.289,6800

Bitcoin

3.001.023

Ekonomi

Küresel ekonomide keskin düşüş

IMF'ye göre, dünya ekonomisi 2009'da II. Dünya Savaşı?ndan bu yana en düşük oranda büyüyecek. ILO ise bu yıl işsizliğin 50 milyona yükseleceği uyarısında bulundu.

29.01.2009 - 00:39
Timeturk Editör
Küresel ekonomide keskin düşüş
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Uluslararası Para Fonu, mali piyasalarda sarsıntının sürdüğünü ve küresel ekonomideki gidişatın keskin biçimde kötüleştiğini açıkladı.

Geçen ekim ayında IMF 2009 yılı için dünya ekonomisinde yüzde 2,2'lik bir büyüme tahmininde bulunmuştu.

Ancak bu tahminlerini yeniden gözden geçiren örgüt, 2009 yılında küresel ekonominin neredeyse tamamen durma noktasına geleceğini düşünüyor.

IMF'ye göre 2009 yılında gelişmiş ülkeler arasında krizden en kötü etkilenen ülke, ekonomisi yüzde 2,8 küçülmesi beklenen İngiltere olarak görünüyor.

IMF, euro bölgesi ülkelerinin yüzde 2, ABD ekonomisinin ise yüzde 1,6 küçüleceğini tahmin ediyor.

İşsizler ordusu

Öte yandan Uluslararası Çalışma Örgütü ILO ise küresel ekonomik kriz nedeniyle bu yıl dünya çapında işsiz sayısının 51 milyon kişiye dek tırmanabileceğini açıkladı.

Birleşmiş Milletler'e bağlı olan örgüt, 2009'un sonunda küresel işsizlik oranının yüzde 7,1'e erişmesini bekliyor. Bu oran 2008'de yüzde 6 iken, bir önceki yıl yüzde 5,7 idi.

2009 yılı için ILO'nun yaptığı en iyimser tahmin, en az 18 milyon kişinin işsiz kalacağı yönünde. Bu da işsiz oranının yüzde 6,1 ile sınırlı kalabileceği anlamına geliyor.

Örgüt, işten çıkarmalardan en çok gelişmekte olan ülkelerin etkileneceğini söyledi.

ILO, 'Eğer çok sayıda gözlemcinin beklediği gibi 2009 yılında resesyon derinleşirse, küresel istihdam krizi keskin biçimde kötüleşecektir' dedi.

Uluslararası Çalışma Örgütü, en iyi ve en kötü senaryoları 18 ila 51 milyon işsiz arasında verse de, şu an için en gerçekçi tahminin 30 milyon kişi olduğunu düşünüyor.

İşsizler ordusuna eklenecek 30 milyon kişi dünya çapında işsizlik oranının yüzde 6,5'e çıkması demek.

Orta sınıf zayıflıyor

Bu hafta içinde ABD'nin inşaat ve madencilik teçhizatı satan Caterpillar şirketi yaklaşık 20 bin kişiyi işten çıkarmak için adım atarken, 7 bin kişinin işine son veren Home Depot, ve Hollanda'nın Philips firması da kayda değer miktarda elemanını işten çıkartıyor.

ILO yöneticisi Juan Somavia, Küresel İstihdam Trendleri 2009 adlı raporda, yoksullukla mücadelenin darbe aldığını ve dünya çapında orta sınıfın zayıfladığını gözlemlediklerini söylüyor.

ILO'nun rakamlarına göre 2008 yılı sonunda dünyada işsizliğin en yüksek olduğu iki bölge Kuzey Afrika (yüzde 10,3) ve Orta Doğu'ydu (yüzde 9,4).

Örgüt, Afrika'nın orta ve güney bölgeleri ile Güney Asya'yı ise emek pazarında en kötü koşullara sahip yerler olarak tanımlıyor.

ILO'ya göre her iki bölgede de 2007 verilerine göre iş sahibi nüfusun beşte dördü 'çalışan yoksullar' olarak tanımlanıyor.

İşsizlik oranının en düşük olduğu bölge ise, yüzde 3,8 ile Doğu Asya.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın