$

Dolar

46,4684

Euro

53,2849

£

Sterlin

61,4394

Frank

57,5318

Gram Altın

6.273,5600

Bitcoin

2.985.288

$

Dolar

46,4684

Euro

53,2849

£

Sterlin

61,4394

Frank

57,5318

Gram Altın

6.273,5600

Bitcoin

2.985.288

Ekonomi

'Kriz sanayide verimliliği azalttı'

Türkiye İşveren Sendikaları Konfederasyonu (TİSK), ekonomik krizin başlangıç dönemi olan 2008'in üçüncü çeyreğinde imalat sanayinde üretimin ve

23.01.2009 - 12:12
Timeturk Editör
'Kriz sanayide verimliliği azalttı'
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

TÜİK'in imalat sanayi üretim ve istihdam endeksleri kullanılarak TİSK araştırma servisi tarafından yapılan hesaplamalara göre, imalat sanayinde verimlilik 2008'in birinci çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4,3 oranında artarken, bu artış oranı ikinci çeyrekte yüzde 2,1'e indi.

Üçüncü çeyrekte ise, negatife dönerek yüzde -1 olarak gerçekleşti. Üçüncü çeyrekte üretim, yüzde 2,3, istihdam ise yüzde 1,3 oranında küçüldü.

TİSK'ten yapılan açıklamaya göre, üretimin, istihdamın ve verimliliğin birlikte gerilemesi, sanayinin çok tehlikeli bir süreç içinde bulunduğunu ifade ediyor.

2008'in üçüncü çeyreğinde 2006'nın aynı dönemine göre, üretim yüzde 2,8, istihdam yüzde 2,7 artarken, verimlilik binde 1 yükselişle yerinde saydı.

2008'in üçüncü çeyreği hariç tutularak, 2008'in ikinci çeyreğinde, 2 yıl önceki aynı döneme göre artışlar hesaplandığında ise, üretimin yüzde 9 (yıllık ortalama yüzde 4,4) istihdamın yüzde 5,9 (yıllık ortalama yüzde 2,9) ve verimliliğin yüzde 2,9 (yıllık ortalama yüzde 1,4) yükselmesi dikkat çekti.

2006 ikinci çeyrek - 2008 ikinci çeyrek dönemi verileri, özellikle verimlilikte yıllık ortalama artış hızının yüzde 1,5'e düşmesi, imalat sanayinde sorunların küresel kriz öncesi dönemde başladığını gösterdi.

Ekonomik durgunluk ve kriz dönemlerinde işletmeler açısından verimliliğin hayatta kalmakla aynı anlamı taşıdığı belirtilen TİSK açıklamasında, verimliliğin sanayi genelinde, sektör, alt sektör ve kamu/özel kesim ayrımlarında güncel olarak izlenebilmeli ve tedbirler bu veriler ışığında geliştirilmesi gerektiği ifade edildi.

Buna karşılık iş dünyasının 2007 yılı başından beri verimlilik göstergelerinden yoksun durumda bulunduğu kaydedilen açıklamada, 'Resmi İstatistik Programı gereğince MPM'nin TÜİK'ten devralacağı yayın faaliyeti başlayıncaya kadar, TÜİK'in bu alanı boş bırakmaması, verimlilik göstergelerini yayınlaması gerekiyor' denildi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın