Türkiye Atom Enerji Kurumu?nun (TAEK), 24 Eylül 2008?de yapılan yarışmada tek teklif veren ?Atomstroyexport- Inter Rao-Park Teknik? ortaklığının nükleer santral yapımı için verdiği teknoloji teklifini olumlu karşılamasının ardından TETAŞ, üçüncü yani fiyat zarfını 19 Ocak?ta saat 10.00?da Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı?nda açacak.
Zarfta, teklife esas 15 yıla sari kilovat saat (kWh) cinsinden elektrik üretim miktarları ve satış fiyatları yer alacak. TETAŞ tarafından fiyat zarfının açılmasının ardından yapılan değerlendirme Bakanlar Kurulunun onayına sunulacak. Nihai kararı Bakanlar Kurulu verecek ve Bakanlar kurulunun uygun görmesi durumunda firma ile sözleşme imzalanarak, santral yapımına başlanacak.
TARTIŞMA SÜRÜYOR
Nükleerle ilgili tartışmalar ise sürüyor. işte bazı görüşler:
Elektrik Üreticileri Derneği Başkanı Karaduman: Türkiye, doğalgaz krizleri de dikkate aldığında, nükleer enerjiden artık kaçamayacak duruma geldi.
Enerji uzmanı Necdet Pamir: Her tarafı delik deşik, eksik bir düzenleme ile tek şirketin verdiği teklif üzerinden bu işin yürütülmesi son derece sağlıksız.
Elektrik Mühendisleri Odası Başkanı Çeçen: Bu yarışmada, Türkiye?ye ne bir kamu yararı var ne de ucuz fiyat beklentisi.