$

Dolar

46,4705

Euro

53,3043

£

Sterlin

61,4813

Frank

57,5209

Gram Altın

6.239,5100

Bitcoin

2.981.288

$

Dolar

46,4705

Euro

53,3043

£

Sterlin

61,4813

Frank

57,5209

Gram Altın

6.239,5100

Bitcoin

2.981.288

Spor

2008-2009 sezonunda ilk yarı dosyası

Turkcell Süper Lig'de 2008-2009 futbol sezonunun ilk yarısı sona erdi. İlk yarıya Anadolu takımları damga vururken, üç büyükler durdu. İşte ilk yarının görünümü...

22.12.2008 - 20:55
Timeturk Editör
2008-2009 sezonunda ilk yarı dosyası
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Futbolda 34 haftalık 2007-2008 sezonu Turkcell Süper Lig maratonunda 16 haftadan oluşan ilk bölüm, dün yapılan karşılaşmalarla tamamlanırken, son maçında deplasmanda Gençlerbirliği'ni 2-1 yenen Sivasspor, 34 puan ve averajla ilk yarıyı lider olarak tamamladı.

Sivasspor, geçen sezon da ilk yarıyı, yine başkent deplasmanında Gençlerbirliği önünde aldığı 2-0'lık galibiyetle ve yine averajla lider kapamıştı.

Ligde Sivasspor'un gerisinde yine 34 puan ve averajla Trabzonspor, 33 puanla Galatasaray ve 32 puanla da Fenerbahçe sıralandı. Ligde bu sezon ilk bölümü, 13 puanlı Antalyaspor ile 9'ar puanlı Hacettepe ve Kocaelispor, son 3 sırada ve düşme hattında bitirdi.

GOL ORTALAMALARI

16 hafta boyunca yapılan 144 maçta toplam 382 gol atılırken, maç başına düşen gol sayısı 2.65, hafta başına düşen gol sayısı da 23.88 olarak gerçekleşti.

34 golle 8. haftasında bu bölümün en yüksek gol rakamına ulaşılan ligde, devrenin en farklı skorlu galibiyetini, 16. haftada İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Kocaelispor'u evinde 5-0 yenerek elde etti.

Ligin 8. haftasındaki Fenerbahçe-Bursaspor (5-2), 10. haftadaki Beşiktaş-Kocaelispor (5-2) ve 15. haftadaki Kocaelispor-Gaziantepspor (2-5) ile 12. haftadaki Denizlispor-Bursaspor (4-3) ve 13. haftadaki Eskişehirspor-Denizlispor (4-3) maçları, 7'şer golle ilk yarıda en çok gol atılan karşılaşmalar oldu.

İLK YARININ LİDERLERİ

Bu yarıda en fazla liderlik koltuğunda oturan takım Trabzonspor'du. 8 hafta zirvede kalan Trabzonspor'un yanısıra, Beşiktaş 4, ilk yarıyı averajla lider tamamlayan Sivasspor 3 ve Galatasaray da 1 hafta zirve keyfi yaşadı.

GOL KRALLIĞI

Gol krallığı yarışmasında, 14 golle Galatasaray'ın Çek golcüsü Milan Boras, 16 haftalık ilk bölümü zirvede tamamladı. Baros'u, 11 golle lider Sivasspor'un forveti Mehmet Yıldız, 8 golle de Gaziantepsporlu Tabata izliyorlar.

EN CENTİLMEN TRABZONSPOR, EN HIRÇIN ANTALYASPOR

Toplam 49 (hafta başına 3.06 ortalama) kırmızı ve 623 de (maç başına 4.33, hafta başına 38.94 ortalama) sarı kartın gösterildiği ilk yarının en centilmen takımı Trabzonspor oldu. Karadeniz ekibinin futbolcuları yalnızca 1 kırmızı kart görürken, 37 de sarı kartla cezalandırıldı.

16 haftalık bölümde futbolcularına toplam 6 kırmızı, 44 de sarı kart çıkan Antalyaspor, en hırçın takım olarak dikkati çekti.

Ligin ilk bölümünün en hırçın futbolcusu olan Kocaelisporlu Cihan Haspolatlı, 2 kırmızı kart gören tek futbolcu olarak dikkati çekerken, 2 de sarı kart gördü ve kendisine umut bağlayanları yanılttı.

BEŞİKTAŞ PENALTI GOLÜ BULAMADI

144 maçta hakemler, 12. ve 14. haftalar dışında her hafta penaltı noktasını gösterirlerken, bu yarıda verilen 33 penaltının 26'sı golle sonuçlandı. Bu bölümde Antalyaspor ve Konyaspor dışındaki her takım en az 1'er kez penaltı atış hakkı kazanırken, bu takımların yanı sıra Beşiktaş da henüz penaltı golü bulamadı.

Takımlarına 3'er penaltı golü kazandıran Galatasaraylı Baros, Sivassporlu Mehmet Yıldız ve Gaziantepsporlu Tabata, en fazla penaltı golü kaydeden futbolcular olarak kayıtlara geçtiler.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın