$

Dolar

47,8911

Euro

55,4427

£

Sterlin

64,8834

Frank

59,0157

Gram Altın

6.732,0100

Bitcoin

3.001.677

$

Dolar

47,8911

Euro

55,4427

£

Sterlin

64,8834

Frank

59,0157

Gram Altın

6.732,0100

Bitcoin

3.001.677

Sağlık

Karbonhidrat rejimi yapanlara kötü haber

Karbonhidrat bakımından zengin besinlerden kısmak hafıza kaybına yol açabiliyor...

13.12.2008 - 14:13
Timeturk Editör
Karbonhidrat rejimi yapanlara kötü haber
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Zayıflamak için rejim yapılırken karbonhidratlar bakımından zengin besinlerden kısmanın hafıza kaybına yol açabildiği belirlendi.

Daily Mail gazetesinin haberine göre, Boston'daki Tufts Üniversitesi'nde yapılan bir araştırmada, rejim yaparken karbonhidratlı besinlerden kaçınanlar, yapılan hafıza testlerinde, rejim sırasında bir miktar makarna, ekmek ve patates yemelerine izin verilenlere göre daha kötü durumda çıktı.

Karbonhidratların beyin için çok önemli bir enerji kaynağı olduğunu hatırlatan bilim adamları, Atkins türü rejimlerin yapılmaya başlanmasından sadece bir hafta sonra zihni performansın düştüğünü belirttiler.

Araştırma, 22 ile 55 yaş arasındaki kadınlar arasında yapıldı.

Araştırmaya katılanlardan bir kısmı düşük kalori, bir kısmı ise düşük karbonhidrat rejimine girdi.

Bir hafta sonra yapılan hafıza testlerinde, düşük karbonhidrat rejimine girenlerin düşük kalori rejimine girenlerden daha kötü performans gösterdikleri belirlendi.

Düşük karbonhidratlı rejimlerin en ünlüsü, un, şeker, patates gibi karbonhidratlı besinleri yasaklayan, protein ve yağa ise izin veren tartışmalı Atkins rejimi.

T
Editör

Timeturk Editör

Yayın Tarihi 13.12.2008 14:13

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın