$

Dolar

46,1084

Euro

53,2144

£

Sterlin

61,5686

Frank

57,8044

Gram Altın

6.416,7700

Bitcoin

2.921.077

$

Dolar

46,1084

Euro

53,2144

£

Sterlin

61,5686

Frank

57,8044

Gram Altın

6.416,7700

Bitcoin

2.921.077

Sağlık

Asprin'e dikkat! Şifa zehir olmasın...

British Medical Journal?da yayımlanan araştırmada, sağlıklı orta yaş grubundaki insanlarda Aspirin?in önlem olarak alınmasının bir faydasının görülmediği belirtildi.

18.10.2008 - 18:02
Timeturk Editör
Asprin'e dikkat! Şifa zehir olmasın...
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Buna mukabil ilacın mide kanaması riskini artırdığı hatırlatıldı.

40 yaş üzerindeki 1. veya 2. tip diyabet hastası olup daha önce kalp krizi geçirmemiş kişiler üzerinde araştırmanın yapıldığı 8 yıl boyunca, kalp krizi veya inme riskinde, Aspirin kullananlarla kullanmayanlar arasında fark görülmediği belirlendi.

Şeker hastalığı bulunanların ileride ortaya çıkabilecek kalp krizi veya inme riskine karşı Aspirin kullanması tavsiye ediliyordu.

Araştırmanın başkanı Prof. Jill Belch, mide kanamasına yol açabilen Aspirin?i önleyici olarak kullanmadan önce düşünmek gerektiğini belirterek, mide kanamasının en yaygın nedenlerinden birinin bu ilaç olduğunu söyledi.

Ancak uzmanlar ilacın yine de yüksek riskli gruplar açısından faydalı olduğunu belirttiler. Kalp krizi veya inme geçirmiş veya koroner arter hastalığı teşhisi konmuş bulunanlar açısından Aspirin?in gelecekte bu hastalığın tekerrür etmesi riskini yüzde 25 oranında azaltabileceği bildirildi.

Dundee Üniversitesi Kardiyovasküler Araştırma Enstitüsü?nden Belch, ?Kalp krizi veya inme geçirdiğiniz için veya dolaşımla ilgili sorunlarınız olduğu için ikincil önleyici olarak Aspirin kullanıyorsanız, o zaman işe yarar. Ama bu sorunlardan hiçbiri yoksa işe yaramaz. Sağlıklı orta yaştaki insanların kullanmasının yararı konusunda hiçbir delil yok? dedi.

Bununla birlikte Belch, doktorlarının Aspirin kullanmalarını tavsiye ettiği hastaların, doktorlarına danışmadan ilacı kullanmayı bırakmamalarını da istedi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın