$

Dolar

46,5189

Euro

53,0853

£

Sterlin

61,6252

Frank

57,4875

Gram Altın

6.036,6700

Bitcoin

2.764.867

$

Dolar

46,5189

Euro

53,0853

£

Sterlin

61,6252

Frank

57,4875

Gram Altın

6.036,6700

Bitcoin

2.764.867

Türkiye

Kadınların yüzde 35'i şiddet görüyor

Türkiye'de 2006-2007 yılında TÜBİTAK destekli 2 üniversite arasında yapılan araştırmaya göre; kadınların yüzde 35'inin eşinden fiziksel şiddet gördüğü belirlendi.

06.06.2008 - 13:11
Timeturk Editör
Kadınların yüzde 35'i şiddet görüyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Araştırmalar kapsamında her 10 kadından 7'sinin ise kocasının izni olmadan anne ve babasının evine gidemediği ortaya çıktı.

Kadına yönelik aile şiddetle mücadelede yerel medya çalışanları rolü ve haber yazma atölye çalışması Şanlıurfa'da yapıldı.

El-Ruha Otel'de gerçekleşen ve Şanlıurfa'da görev yapan yerel ve ulusal medya temsilcilerine yönelik verilen seminerde Türkiye ve dünyada kadının rolü, statüsü ile aile içerisinde uğradığı şiddet konuları anlatıldı.

Kadına Yönelik Aile İçi Şiddetle Mücadele Proje Koordinatörü Serap Şener, bu projenin 24 ay sürdüğünü ve Başbakanlık tarafından yürütüldüğünü söyledi.

Mali finansının Avrupa Birliği (AB) destekli olduğunu kaydeden Şener, araştırmalar sonucunda belirlenen rapora göre Türkiye dahil olmak üzere dünyanın her tarafından aile şiddetin var olduğunu belirtti.

Bunlar arasında Türkiye'de 3 kadından birisinin aile şiddete maruz kaldığını vurgulayan Şener, kadınların korunmasına yönelik de Türkiye'de sığınma evleri ve proje kapsamında iletişimin sağlanabilmesi için değişik yöntemlerin uygulandığını anlattı.

Kadının Statüsü Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Naci Yıldırım ise medyanın toplum üzerinde, toplumun şekillenmesinde önemli bir rol oynadığını hatırlatarak, şiddetin din, dil ve ırk tanımaksızın her yerde olduğuna dikkat çekti.

Yıldırım, 2007 yılında TÜBİTAK'ın da destek verdiği bir araştırmada 3 kadından birisinin hayatında şiddetin olduğunu söyledi.

Türkiye'de şiddetin önlenmesine yönelik yapılan çalışmaların varlığından da söz eden Yıldırım, 'Bunların en başında Anayasa'nın 10. maddesinde yapılacak değişikler bunlardan birisi olacaktır. Yapılacak değişiklikler ise kadına yönelik aile şiddetin önlenmesinde büyük bir katkı sağlayacağını umuyoruz.' dedi.

Seminerde söz alan projenin eğitim danışmalarından Ebru Özberk de kadına yönelik şiddetin eğitimsizlik, cehalet ve psikolojik nedenlerden olabileceği yönündeki bahanelerin sürekli ön plana çıktığını kaydetti.

Kadına yönelik aile şiddetin 1970'li yıllardan sonra ele alındığını, incelendiği ve araştırmaya başlandığını vurgulayan Özberk, ilk araştırmanın ise Amerika Birleşik Devletleri'nde (ABD) ortaya çıktığını kaydetti.

Özberk, 'Yapılan ilk araştırmalarda ABD'de her 15 saniyede bir kadın eşi tarafından dövülüyor. 2006-2007 yılında TÜBİTAK destekli 2 üniversitede yapılan bir araştırmada Türkiye'de ise kadınların yüzde 35'i eşinden fiziksel şiddet görüyor. Kadınlara yönelik yapılan şiddet genellikle fiziksel olarak algılanıyor. Ancak şiddetin psikolojik, ekonomik boyutu da vardır. Araştırmalar kapsamında Türkiye'de her 10 kadından 7'si kocasından izin almadan anne ve babasının evine gidemediği ortaya çıkmıştır. Bunların sonucunda anlaşılıyor ki kadına yönelik şiddet öğrenilmiş bir eylemdir. Yani kadına yönelik şiddetin kaynağı kadınla erkek arasındaki eşit olmayan güç ilişkileridir.' şeklinde konuştu.

CİHAN

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın