$

Dolar

46,5207

Euro

52,9446

£

Sterlin

61,4418

Frank

57,3046

Gram Altın

5.963,0100

Bitcoin

2.860.321

$

Dolar

46,5207

Euro

52,9446

£

Sterlin

61,4418

Frank

57,3046

Gram Altın

5.963,0100

Bitcoin

2.860.321

Türkiye

ABD'nin ilk nükleer talebi İran oldu

ABD ile Türkiye arasında Barışçıl Nükleer İşbirliği Anlaşması'nın yürürlüğe girmesinin ardından, ABD Dışişleri Bakanlığı Türkiye'den, İran'ın nükleer faaliyetleriyle ilgili bir talepte bulundu.

04.06.2008 - 12:47
Timeturk Editör
ABD'nin ilk nükleer talebi İran oldu
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

ABD Dışişleri, Türkiye'nin Suriye-İsrail arabuluculuğunda üstlendiği rolün bir benzerini, İran'ı ikna etmek için sergilemesini de istedi.

ABD Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Sean McCormack, Türkiye'nin, İran'ın nükleer anlaşmazlık konusundaki tutumunu değiştirmesi için ikna edilmesi yönünde önemli bir rol oynayabileceğini söyledi.

Sözcü, ABD'de bulunan Dışişleri Bakanı Ali Babacan ile ABD Dışişleri Bakanı Condoleeza Rice'ın yarın yapacağı görüşmeye de değindi.

McCormack iki bakanın gündeminde Türkiye-ABD ilişkileri, terör örgütü PKK ile mücadele, Irak, Ortadoğu, İsrail-Suriye barış görüşmeleri ve İran konularının yer alacağını belirtti.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı üst düzey yetkilisi, ABD ile Türkiye arasında yapılan Barışçı Nükleer İşbirliği Anlaşması'yla ilgili olarak, 'İran'a rağmen iki ülkenin böyle bir işbirliğine girmesi anlamlı bulunuyor' dedi.

Türkiye ile ABD arasında yapılan anlaşmayla ilgili görüşlerini ifade eden Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı üst düzey yetkilisi, söz konusu anlaşmanın Türkiye'nin nükleer diplomasisinin bir başarısı olduğunu kaydetti.

Japonya ve Kore gibi nükleer teknolojiye sahip ülkelerin konuyla ilgili olarak ABD'nin nasıl bir pozisyon aldığını sürekli olarak takip ettiğini anlatan yetkili, 'Bu açıdan da iki ülkenin işbirliği çok önemli' diye konuştu.

Yetkili, İran'a rağmen Türkiye ile ABD'nin böyle bir işbirliğine girmesinin anlamlı bulunduğunu da sözlerine ekledi.

Türkiye ile ABD arasında yapılan Barışçıl Nükleer İşbirliği Anlaşması, ABD ile Türkiye arasında, 'üzerinde anlaşılmış, silahların yayılmasına karşı koşullar ve kontroller altında, barışçı nükleer işbirliği için kapsamlı çerçeve' sağlıyor.

İlk etapta 15 yıllık dönemi kapsayacak olan anlaşmanın, Amerikan ve Türk sanayi sektörlerine, iki ülke arasında teknoloji, materyal, reaktör, nükleer araştırma ve nükleer güç üretimiyle ilgili unsurların paylaşımı olanağı sağlayacağı belirtiliyor.

AA

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın