15 yıllık anlaşma ile iki ülke, teknoloji ve nükleer reaktor geliştirme konularında işbirliği yapılabilecek.
Açıklama, Dışişleri Bakanı Ali Babacan'ın bugün başlayacak Washington temasları öncesinde geldi.
Anlaşma özellikle Türkiye'de nükleer enerji yatırımı yapmaya hazırlanan Amerikan şirketlerinin işini kolaylaştıracak, aynı zamanda Türkiye'nin enerji portföyünü genişletmesine de destek olacak.
Anlaşma, ABD ile Türkiye arasında, 'üzerinde anlaşılmış, silahların yayılmasına karşı koşullar ve kontroller altında, barışçıl nükleer işbirliği için kapsamlı çerçeve' sağlıyor.
McCormack anlaşmanın, 'silahların yayılmasına karşı ilkelerle tutarlı bir biçimde barışçıl nükleer enerji gibi önemli bir alanda karşılıklı yarar sağlayacak işbirliği için sağlam bir temel oluşturduğunu' da belirtti.
Buna göre anlaşma, ilk etapta gelecek 15 yıllık dönemi kapsayacak. 15 yıldan sonra ise, iki taraftan birinden anlaşmayı sona erdirme yönünde itiraz gelmediği takdirde her 5 yılda bir otomatik olarak yenilenecek.
McCormack anlaşmanın, iki ülke arasında, vatandaşlarının refahını artırmaya yönelik sivil nükleer enerjinin güvenli bir biçimde geliştirilmesi ve kullanımı konusunda 'güçlü bir kararlılığın' altını çizdiğini ifade etti.
Sözcüye göre anlaşma, 'iki yakın dost ve müttefikin, güçlü, küresel nükleer silahların yayılmasına karşı bir rejimin desteklenmesindeki kararlılığı'nı vurguluyor.