$

Dolar

46,5241

Euro

53,0342

£

Sterlin

61,4998

Frank

57,3876

Gram Altın

5.978,6200

Bitcoin

2.829.109

$

Dolar

46,5241

Euro

53,0342

£

Sterlin

61,4998

Frank

57,3876

Gram Altın

5.978,6200

Bitcoin

2.829.109

Türkiye

4 bin lastik işçisi greve gitti

Kocaeli ve Adapazarı?ndaki lastik fabrikalarında çalışan yaklaşık 4 bin işçi grev başlattı.

01.06.2008 - 16:48
Timeturk Editör
4 bin lastik işçisi greve gitti
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Lastik İş Sendikası?na üye 4 bin işçi ile işveren arasındaki toplu iş sözleşme görüşmeleri yaklaşık 6 ay sürdü. Görüşmelerde işe giriş ücretlerinde ve tüm idari maddelerde anlaşma sağlandı ancak ücretlere yapılacak zam oranında anlaşmazlık çıktı. İşverenin yüzde 4.30?luk ücret artışı teklifine karşı işçiler yılın ilk altı ayı için yüzde 12, ikinci altı ayı için de enflasyon oranında artış talep etti. İşveren teklifi kabul etmeyince çalışanlar greve gitti.

Lastik İş Sendikası Genel Başkanı Abdullah Karacan, grevle ilgili şunları söyledi:

?Toplu sözleşmede maddelerle bağlantı ne kadar önemliyse de parasal bağlantıyla da alakalı düşünceler ortadaydı. Taslağımızın tümünde savunuculuğumuzu ısrarla sürdürüyoruz. Yani tabi ki o maddeler bizim için çok önemli. Amacımız sadece işe giriş ücretiyle bağlantılı tutmadan ücretsel anlamdaki düşüncemizin de sürdürülebilirliğini göstermek adına işçi arkadaşlarımızla paylaştık. İşte buradaki patronlar karar verdi, karar da grevle alakalı sonuç buldu.?

Grev kararı Türkiye?deki lastik üretiminin yaklaşık yüzde 95?ini gerçekleştiren Kocaeli ve Adapazarı?ndaki fabrikalara asıldı.

NTV

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın