Petrol-İş Sendikası üyeleri, Petkim Petro Kimya Holding Aliağa Kompleksi'nde düzenledikleri eylemle özelleştirmeyi bir kez daha protesto etti. Petrol-İş Sendikası Genel Başkanı Mustafa Öztaşkın, yaptığı konuşmada, 'Petkim işçisi 20 yıldır özelleştirmeye karşı direniyor' dedi.
Petkim Aliağa Kompleksi'nde düzenlenen eyleme Petrol-İş Sendikası Genel Başkanı Mustafa Öztaşkın, Petrol-İş Sendikası Aliağa Şube Başkanı Salih Mehmet Aydın, DSP İlçe Başkanı Varol Gürbüz, Aliağa Demokrasi Platformu ve çok sayıda Petkim işçisi katıldı. Eylemde işçilere hitap eden Petrol-İş Sendikası Genel Başkanı Mustafa Öztaşkın, Petkim'in özelleştirme kapsamına alınmış ilk kamu kuruluşlarından biri olmasına rağmen hükümetlerin bugüne kadar Petkim'i satmayı başaramadıklarını söyledi. Emekçilere dönük kapsamlı bir saldırı politikası olduğunu iddia eden Öztaşkın, 'Petkim işçisi 20 yıldır özelleştirmeye karşı direniyor. Türkiye petrol ve petrol ürünlerinin öneminin giderek arttığı bir dönemde, petrokimya sektörünü elden çıkarmak üzeredir. Bu satışla Türkiye petrokimya sanayi ve pazarından çekilirken yüzde yüz devlet kontrolünde olan Socar aracılığıyla sektöre Azerbaycan'ın girişi sağlanmıştır' dedi.
Petkim'in ülke sanayisinin lokomotif kurumlarından biri olduğunu söyleyen Öztaşkın, sözlerini şöyle tamamladı: 'Petkim özelleştirilmesi de içinde bulunduğumuz günlerde yapılan devir ile tamamlanacak. 14 adet ana üretim fabrikası, 8 yardımcı fabrika, 15 milyon metreküp hacminde bir baraj 170 Megawatt'lık bir enerji santraline sahip olan Petkim'in özelleştirilmesi ile kaybeden Türkiye olacaktır.' Konuşmaların ardından Petkim önünde eylem yapan işçiler el ele tutuşarak iş başı yapmayacaklarını açıkladılar.
Kaynak: İHA