$

Dolar

47,7642

Euro

55,1403

£

Sterlin

64,6085

Frank

58,8157

Gram Altın

6.773,1700

Bitcoin

3.063.120

$

Dolar

47,7642

Euro

55,1403

£

Sterlin

64,6085

Frank

58,8157

Gram Altın

6.773,1700

Bitcoin

3.063.120

Sağlık

Çay kanser riskini artırmıyor

Bilimadamları çay ve kahve tüketiminin kadınlarda göğüs kanseri riskini artırmadığını bildirdi.

27.05.2008 - 10:05
Timeturk Editör
Çay kanser riskini artırmıyor
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

ABD'nin Boston kentindeki, Harvard Halk Sağlığı Okulu'ndan Davaasambuu Ganmaa, 22 yıl süren uzun soluklu bir araştırma sonucu, kafein içeren yada içermeyen kahve ile çay tüketiminin göğüs kanseriyle bir alakasının olmadığını söyledi.

Araştırmayı 30-55 yaşları arasındaki 85 bin 987 kadında yaptıklarını söyleyen Ganmaa ve arkadaşları, 22 yıl sonunda 5 bin 272 kadında göğüs kanserine rastladıklarını aktardı. Kanser olan kadınlarda çay ve kahve tüketiminin yaygın olmadığı anlaşıldı.

Çay ve kahvenin normal tüketiminin güvenli olduğunu kaydeden Ganmaa ve arkadaşları, göğüs kanserinin sigara tüketimi, yaş, fiziksel aktivite, kalıtım, menapozal durum, hormon kalıtımı, çocuk sayısı ve alkolle daha çok ilgili olduğunu belirtti.

Uzun süren araştırmada günde 4 bardak kahve ve çay tüketen bir kadın ile, hiç tüketmeyen kadın arasında bir fark olmadığı ortaya çıktı.

CİHAN

T
Editör

Timeturk Editör

Yayın Tarihi 27.05.2008 10:05

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın