DİĞER İÇERİKLER

SOSYAL HESAPLAR

Zafer, iş takipçiliğinde Mutlu olur

Mehmet Barlas'ın, 'Zafer Mutlu Güneş Taner'den diz çöküp özür diledi' diye yazmasından sonra iki ünlü gazeteci arasında karşılıklı atışmalar devam ediyor.

26.05.2008 23:14:00

Sabah yazarı Mehmet Barlas'ın önceki gün köşesinde yazdığı iddiayı Yeni Şafak bugün sürmanşetten verdi. Haberde Barlas'ın yazısından hareketle şu bilgilere yer verildi:

Güneş Taner Halkbank'ın ilanlarının dağılımı konusunda haksızlığa uğradığını haber yapan Vatan gazetesinin patronu Zafer Mutlu, 90'ların başında Sabah'ın Genel Yayın Yönetmeni iken yine kamu bankalarından ilan alamadığı gerekçesiyle zamanın Ekonomiden Sorumlu Bakanı Güneş Taner'in makam odasında diz çökerek özür dilediği ortaya çıktı. 'Halkbank'tan Vatan'a reklam ambargosu' başlığı atan Vatan'ın şimdiki patronu Zafer Mutlu 1990'ların başında Sabah Genel Yayın Yönetmeni iken kamu bankalarının Sabah'a ilan vermeyi kesmesi üzerine zamanın Ekonomiden sorumlu Devlet Bakanı Güneş Taner'in Ankara'daki makam odasında diz çökerek özür dilediğini unutmuş gözüküyor.

Barlas kendisine Vatan Gazetesi'nin internet sitesinden yanıt veren Mutlu için yarınki Sabah'ı bile beklemedi ve haberx.com'dan jet yanıt gönderdi. Önce Zafer Mutlu'nun internet sitesinde verdiği cevap:

'ŞEREFSİZCE BİR KARALAMA'

'Benimle ilgili Pazar günü yazdığınız hayal mahsulü yazıyı eve SABAH girmesine eşim tarafından izin verilmediği için bir gün gecikmeyle başka gazetelerin yaptığı alıntıyla okudum.

Anlattığınız olayda gerçekleri saptırmaktaki uzmanlığınız beni hiç şaşırtmadı.
Önce olayın doğrusunu ben anlatayım.

Gerçekten Güneş Taner özel hayatıyla ilgili bir haber üzerine SABAH?a reklam ambargosu koydu. Ben sizi hatırlamıyorum.

Rahmetli Özal?ın devreye girmesiyle Güneş Taner?i makamında ziyaret ettim.
Ziyaretimden önce ilan ambargosunun kalkacağı bizzat bana rahmetli Özal tarafından söylenmişti. Ben doğrudur, haberin Güneş Taner?i ve ailesini rencide eden bölümleri için özür diledim.

Taner de bana kendisiyle ilgili bir haber için kamu baskısı yapmasının yanlış olduğunu ama başka çaresi kalmadığı için bu yola başvurduğunu soyledı. 'Diz çöküp ilan için özür dilemem' gibi bir şey asla söz konusu olmadı.

Bu iddia şerefsizce bir karalamadır.

Ama sizin gibi SABAH?ın manşetlerinden 'İhale takipçiliği? ilan edilmiş birisinin yine nasıl SABAH?ta (eski SABAH?ı kast ediyorum) yazdığını okurların hayal gücüne bırakıyorum.

O koca gövdenizle nasıl eğilip büküldüğünüzü bütün Türkiye ama daha detaylı olarak da bütün meslektaşlarımız nasıl olsa çok iyi biliyor.'

Zafer Mutlu'nun açıklamasına Mehmet Barlas'dan bu kez haberx'deki köşesinden jet yanıt geldi:

'ZAFER MUTLU İŞ TAKİPÇİLİĞİ KONUSUNDA DOKTORA DERSİ VEREBİLİR'

Geçen Pazar, Sabah'taki köşemde şunları yazmıştım:

'Dünkü Vatan gazetesinde 'Halkbank' tan Vatan' a reklam ambargosu' diye bir başlık vardı. Haberde şu bilgiler verilmişti:
- Halkbank'ın toplamda yaklaşık yarım milyon YTL' ye mal olan ilanları dün başta Hürriyet, Sabah, Milliyet olmak üzere bütün günlük gazetelerde çıktı. Halkbank' ın ilan verdiği gazetelerin listesi şöyle: Hürriyet, Sabah, Milliyet, Posta, Akşam, Zaman, Türkiye, Radikal, Cumhuriyet, Bugün, Star, Takvim, Yeni Şafak, Referans, Güneş ve Taraf.
Bu haberi okuyunca belleğimde buna benzer bilgilerin depolandığı gri hücrelerin ısındığını hissettim.

1990'ların başında, Sabah'ın o zamanki sahibi Dinç Bilgin gazetedeki odama girdi...
- Kamu bankaları Sabah'a ilanları kesti. Ekonomiden sorumlu Devlet Bakanı Güneş Taner için yaptığımız haber yüzünden kamu bankaları bize artık ilan vermeyecek. Durum çok ciddi, dedi.
İki gün önce Güneş Taner hakkında gerçekten asılsız ve uygunsuz bir haber Sabah'ın manşetinde yayınlanmıştı.
Dinç Bilgin'in çok endişeli hali beni üzmüştü. Arkadaşım olan Güneş Taner'i telefonla aradım ve bir gazeteye kamu bankalarının ilan boykotu uygulamasının basın özgürlüğü ile bağdaşamayacağını söyledim.
Güneş Taner gazetenin manşetinden uğradığı haksız saldırının aile hayatında yarattığı krizi anlattı... Sonra, 'Bu haberin sorumlusu olan Zafer Mutlu Ankara'ya gelsin, bakanlıktaki odamda benden özür dilesin' dedi.
Ben Taner'in bu sözlerini Dinç Bilgin'e naklettim. O da, Sabah'ın o dönemdeki Genel Yayın Yönetmeni Zafer Mutlu'yu hemen Ankara'ya gönderdi. 'Diz çökülerek' özür dilendi ve ilan boykotu sona erdi.
Aradan 20 yıl geçtikten sonra Zafer Mutlu'nun yönetimindeki bir başka gazetenin kamu bankalarının ilanlarının dağıtımı konusunda haksızlığa uğradığını haber yapması, güçlü bellek sahibi olmanın özenilecek bir şey olmadığını tekrar düşündürdü bana.'

Buna Zafer Mutlu'dan Vatan'ın internet sitesinde şu cevap geldi:

'Benimle ilgili Pazar günü yazdığınız hayal mahsulü yazıyı eve SABAH girmesine eşim tarafından izin verilmediği için bir gün gecikmeyle başka gazetelerin yaptığı alıntıyla okudum.
Anlattığınız olayda gerçekleri saptırmaktaki uzmanlığınız beni hiç şaşırtmadı.
Önce olayın doğrusunu ben anlatayım.
Gerçekten Güneş Taner özel hayatıyla ilgili bir haber üzerine SABAH?a reklam ambargosu koydu. Ben sizi hatırlamıyorum.
Rahmetli Özal?ın devreye girmesiyle Güneş Taner?i makamında ziyaret ettim.
Ziyaretimden önce ilan ambargosunun kalkacağı bizzat bana rahmetli Özal tarafından söylenmişti. Ben doğrudur, haberin Güneş Taner?i ve ailesini rencide eden bölümleri için özür diledim. Taner de bana kendisiyle ilgili bir haber için kamu baskısı yapmasının yanlış olduğunu ama başka çaresi kalmadığı için bu yola başvurduğunu soyledı. 'Diz çöküp ilan için özür dilemem' gibi bir şey asla söz konusu olmadı.
Bu iddia şerefsizce bir karalamadır.Ama sizin gibi SABAH?ın manşetlerinden 'İhale takipçiliği? ilan edilmiş birisinin yine nasıl SABAH?ta (eski SABAH?ı kast ediyorum) yazdığını okurların hayal gücüne bırakıyorum.O koca gövdenizle nasıl eğilip büküldüğünüzü bütün Türkiye ama daha detaylı olarak da bütün meslektaşlarımız nasıl olsa çok iyi biliyor.'

SON SÖZLER...

Bu konuda herhalde son olarak bir şeyler söylemem gerekiyor...

Sabah'ta o zaman çıkan haber için diz çökerek mi, yere yatarak mı özür dilendiği, anlaşılan doktrinde tartışmalıdır.

O günlerde olup bitenler konusunda 'rahmetli' Özal yerine hayatta olan Dinç Bilgin'i ve güneş Taner'i dayanak olarak alması herhalde daha doğru olurdu.

Ayrıca kendisinden özür dilenen Güneş Taner'in de 28 Şubat döneminde danışman olarak Sabah'a alındığı da herhalde bilinmelidir.

Kesin olan şu ki, kamu bankalarının ilanları kesilmesin diye 'özür dilenmiş'tir.

Bunu bir balet kadar ince ve zarif gövdeye sahip olan Zafer Mutlu da doğrulamış.

Benim koca gövdemle kime eğilip bükülmediğimin tanığı da herhalde Zafer Mutlu olamaz. Çünkü 28 Şubat'ta Sabah'ta susturulduğum ve daha sonra Sabah'ın iki yazarının da andıçlanıp susturulduğu dönemde, Cavit Çağlar'la ortak banka almak için, kimin gövdesi kimlerin karşısında eğilip bükülüyordu, tahmin edilebilir.

Bu durumu sadece 'Kadersiz Dinç Bilgin' ve 'İşbilir Zafer Mutlu' sözcükleri ile sonuçlandırabiliriz.

'İş takipçiliği' konusunda da Zafer Mutlu'nun doktora kursu açacak bilgi ve deneyime sahip olduğunu eklemeliyim.

Banka batırmaktan gazete batırmaya uzanan iş takipçiliği ihtisasını, dilerim girmeye çalıştığı yeni medya grubuna da aktarmaz.

Sabah'ın eve girmesine eşinin izin vermemesi meselesine hiç girmiyorum.

Hangi evlere nelerin girip nelerin giremediği konusu benim ilgi alanımda değil çünkü.

İLGİLİ HABER:

Vatan'ın patronu, bakan önünde diz çökmüş

Bu yazı Timeturk.com'dan alınmıştır.

Görüş Bildir Bizimle Paylaş