$

Dolar

46,4991

Euro

52,8454

£

Sterlin

61,2604

Frank

57,2508

Gram Altın

5.990,1100

Bitcoin

2.816.816

$

Dolar

46,4991

Euro

52,8454

£

Sterlin

61,2604

Frank

57,2508

Gram Altın

5.990,1100

Bitcoin

2.816.816

Türkiye

Irak'tan Türkiye'ye su ricası

Irak Su Kaynakları Bakanı Abdullatif Cemal Raşid, Türkiye'nin Irak'a, geçen yıllarda gerekli suyu verdiğini belirterek, ''Bu yıl kuraklık var. Biraz daha fazla su istiyoruz'' dedi.

26.05.2008 - 16:45
Timeturk Editör
Irak'tan Türkiye'ye su ricası
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen, Irak Su Kaynakları Bakanı Abdullatif Cemal Raşid ile görüştü.

Bakan Tüzmen görüşmede, bu yıl Irak ile ticarette hedef büyüttüklerini, yeni hedefin 5 milyar dolar olduğunu bildirdi.

Türkiye ve Irak arasındaki ilişkilerin olumlu yönde gelişmesini sürdürdüğünü belirten Tüzmen, ''Gaziantep'te üçüncüsünü yaptığımız uluslararası Bağdat Fuarı'na 50 bin civarında ziyaretçi katıldı. Bunların yaklaşık 8 binini yabancılar oluşturdu. Çok başarılı geçti. Bu fuar, Türkiye-Irak ticari ilişkilerini hızla artırıyor. Biz Irak ile ticaretimizi artırıyoruz. Bu yıl hedef büyüttük. Bu yıl Irak ile 5 milyar dolar ticaret hedefliyoruz. Bunu da başaracağımıza inanıyorum'' dedi.

Irak Su Kaynakları Bakanı Raşid'in Irak Başbakanı Maliki'den özel bir mesaj getirdiğini kaydeden Bakan Tüzmen, konuk bakanın mesajı, Başbakan Erdoğan'a bizzat ileteceğini bildirdi.

Irak Su Kaynakları Bakanı Abdullatif Cemal Raşid de, görüşmede yaptığı konuşmada, Irak Uluslararası Fuarı'nın başarısından mutlu olduklarını ifade ederek, şunları söyledi:

''Irak Uluslararası fuarını gerçekleştirerek iki ülke ilişkilerinin gelişmesinde önemli bir iş yaptık. Ticaretimizi kısa sürede iki katına çıkaracağız. Türkiye ile Irak, Türkiye halkı ile Irak halkı birbirine çok yakındır. İlişkilerimiz her geçen gün artarak devam etmektedir. Bizler hükümetler olarak da bu gelişmenin arkasındayız.''

BAŞBAKAN'A MESAJ

Irak Su Kaynakları Bakanı Raşid, Başbakan Erdoğan'a sunacağı özel mesajla ilgili soruları da şöyle yanıtladı:

''Özel bir mesaj getirdim. Biz Türkiye ile Irak arasında, Başkanlıklarını bizzat Erdoğan ve Maliki'nin yapacağı yüksek komite kurulmasını öneriyoruz.

Bir konumuz da su. Irak'ın sulaması tamamen Dicle ve Fırat'a dayalı. Türkiye, geçtiğimiz yıllarda yeterli su verdi. Fazla fazla verdi. Ama bu yıl biraz sıkıntı var. Tahminlerden fazla kuraklık yaşıyoruz. Bu nedenle biraz daha fazla su istiyoruz. Sıkıntımızın hafiflemesi için buna ihtiyacımız var.''

Bakan Raşid ayrıca, Irak Başbakanı Maliki'nin Başbakan Erdoğan'a, Irak'a davet mesajını ileteceğini de bildirdi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın