$

Dolar

46,5058

Euro

52,8005

£

Sterlin

61,3586

Frank

57,2873

Gram Altın

6.088,2500

Bitcoin

2.909.941

$

Dolar

46,5058

Euro

52,8005

£

Sterlin

61,3586

Frank

57,2873

Gram Altın

6.088,2500

Bitcoin

2.909.941

Türkiye

İshal salgınının kesin nedeni norovirus

Sağlık Bakanı Akdağ, Aksaray'daki ishal vakalarının norovirüsten kaynaklandığını resmen açıkladı. Salgına ise kanalizasyonun su şebekesine karışması neden oluyor.

24.05.2008 - 09:00
Timeturk Editör
İshal salgınının kesin nedeni norovirus
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Sağlık Bakanı Recep Akdağ, Aksaray'da yaşanan ishal ile ilgili olarak komisyonun incelemelerini sürdürdüğünü belirterek, ?Hastalardan alınan örneklerde baskın etken olarak norovirüse rastlandı? dedi.

Akdağ, norovirüsün suyu klorlamakla öldürülemeyeceğini belirterek, vatandaşlara suyu kaynatmaları önerisinde bulundu. Akdağ, ?Norovirüs Aksaray'da altyapı değişikliğiyle bulaştı ve çabuk yayıldı. Vakalar kontrol altına alındı. Toplum olarak en çok önem vermemiz gereken şey, el hijyenidir? dedi.

KANALİZASYON SUYA KARIŞTI

Aksaray'daki ishal vakalarıyla ilgili olarak incelemelerde bulunan Sağlık Bakanlığı Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürü Dr. Seracettin Çom Aksaray'ın hem su şebekesi hem de altyapısıyla iyi durumda olduğunu ama virüsün kanalizasyondaki çalışmadan kaynaklandığını söyledi: ?Belediye eski kalmış birkaç yeri değiştirerek tadilat, tamirat çalışmasını sürdürürken, kanalizasyonla su şebekesinin kısa bir dönem birbirine karışması sonucunda aynı anda çok kişiye virüs bulaştı. Daha sonra bu çalışmalar iptal edilmiş. Şu anda da yaptığımız ölçümler bunu gösteriyor. Sonrasında olay suyla bulaşmaktan ziyade hastalığı olan kişilerin birbirine geçirmesi tarzında devam etmektedir.?

Salgın Osmaniye'de

Aksaray, Konya, Ankara ve Siirt'in ardından Osmaniye'nin Bahçe ilçesinde 3 okulda 51 öğrenci, bulantı ve karın ağrısı şikayeti ile hastaneye kaldırıldı.

Almanya'da norovirüsten 3 kişi ölmüştü

İngiltere'de bu yılbaşında görülen norovirüs salgınından 2 milyon kişi etkilenmiş, 100 bin kişi mide şikayetleriyle doktorlara başvurmuştu. Almanya'da geçen sene binlerce kişi norovirüs enfeksiyonu kaptı ve 3 kişi hayatını kaybetti. Bir dönem Beşiktaş ve Fenerbahçe'nin teknik direktörlüğünü yapan Christoph Daum da Almanya'da norovirüs kapanlar arasındaydı.

AA

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın