İsrail ile Suriye arasındaki barış görüşmeleri Türkiye'nin gözetiminde başlarken, Reuters Ajansı, İsrail heyetinin Pazartesi gününden beri Türkiye'de Suriyeliler'le temasta olduğunu duyurdu. Suriye, Türkiye?nin görüşmelerde arabuluculuk yaptığını doğruladı.
Türkiye?nin bu diplomatik başarısı, Başbakan Erdoğan'ın iki ülkeye yaptığı temaslarla başladı. Kanlı bıçaklı olan bu ülke arasında anlaşma sağlanması halinde Türkiye Ortadoğu'da büyük prestij kazanmış olacak.
Konuyla ilgili Dışişleri Bakanlığı?da bir açıklama yaptı. Açıklamada; 'Suriye ve İsrail, Türkiye'nin nezaretinde aracılı barış görüşmelerine başlamıştır. Her iki taraf, bu görüşmeyi iyi niyetle ve açık fikirlilikle sürdüreceklerini beyan etmişlerdir. İki taraf, aralarındaki diyalogu Madrid Konferansı ilkeleri çerçevesinde, kapsamlı bir barışa ulaşılması hedefi doğrultusunda kararlı ve sürekli bir şekilde yürütmeyi kararlaştırmıştır. Her iki taraf da, Türkiye Cumhuriyeti Başbakanı Recep Tayyip Erdoğan'a ve Türkiye'ye bu süreçteki rolü ve ev sahipliği için teşekkür etmiştir.' denildi.