$

Dolar

46,4900

Euro

53,0526

£

Sterlin

61,4939

Frank

57,4408

Gram Altın

6.142,4100

Bitcoin

2.902.215

$

Dolar

46,4900

Euro

53,0526

£

Sterlin

61,4939

Frank

57,4408

Gram Altın

6.142,4100

Bitcoin

2.902.215

Türkiye

Mogan Gölü eski haline gelecek

Ankara'nın Gölbaşı Belediye Başkanı Abdulnasır Haşlak, su seviyesi düşen Mogan Gölü'ne, Kızılırmak'tan su verilmeye başlanmasıyla ilgili olarak '' 3 ay içerisinde geçen yılki su seviyesine geleceğini tahmin ediyoruz'' dedi.

19.05.2008 - 13:52
Timeturk Editör
Mogan Gölü eski haline gelecek
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Haşlak, yaptığı açıklamada, 2030 yılı için planlanan Kesikköprü'den Mogan'a su getirme projesinin acil koşullar nedeniyle 2008'de gerçekleştirildiğini belirterek şöyle konuştu:

''Mogan Gölü'nde bu yıl su çok düşük sevideydi. Şu anda su verilmesiyle birlikte oluşabilecek sorunların da önüne geçilmiş oldu. Gölün 3 ay içerisinde geçen yılki su seviyesine geleceğini tahmin ediyoruz. Gölbaşılılar olarak Mogan'la ilgili bir hayalimiz gerçekleşti.''

Gölbaşı İlçesi Koruma, Geliştirme ve Turizm Dernek (Göl-Der) Başkanı İsa Ömercan ise Mogan'a su verilmesinin kendilerini mutlu ettiğini söyledi.

''Bu göl sadece bizim sorunumuz değil, bu başkentin de ciddi sorunuydu'' diyen Ömercan, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Gölde bu yıl kesinlikle çok ciddi sorunlar meydana geleceği ortadaydı. Bundan sonra gölde su azalıyor, göl kuruyor ya da gölde kirlilik artıyor gibi sorunlar gündemimizden de kalkmıştır. Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Melih Gökçek, Mogan'a suyu getirdi, teşekkür ederim. Ancak, çevre köy ve beldelerde içme suyu sorunu halen vardır. Bu sorunların da çözülmesi konusunda çaba sarf edeceğini umuyorum.''

Kuraklık nedeniyle su seviyesi düşen Mogan Gölü'ne, Kızılırmak'tan dün su verilmeye başlanmıştı.

AA

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın