$

Dolar

46,4843

Euro

52,9725

£

Sterlin

61,4414

Frank

57,4448

Gram Altın

6.147,7800

Bitcoin

2.897.966

$

Dolar

46,4843

Euro

52,9725

£

Sterlin

61,4414

Frank

57,4448

Gram Altın

6.147,7800

Bitcoin

2.897.966

Türkiye

Aksaray'da su temiz çıktı

Aksaray'da ishal, kusma ve karın ağrısı gibi şikâyetlerle iki günde resmi açıklamalara göre yaklaşık 1200 kişi hastanelere başvurdu.

15.05.2008 - 19:07
Timeturk Editör
Aksaray'da su temiz çıktı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Resmi olmayan rakamlara göre ise bu sayının 2 bini aştığı iddia ediliyor.

Pazartesi, salı ve çarşamba günü alınan su numunelerinde yapılan analizlerde bakteri üremedi. Ancak Ankara'dan gelen ekip suda viral etkenler olabileceği nedeniyle su numunelerini Ankara Refik Saydam Hıfzıssıhha Merkezi Başkanlığı'na götürdü. Detaylı analiz sonucu bu incelemeden sonra açıklanacak.

Vali Yardımcısı Ahmet Yılmaz ve İl Sağlık Müdür Vekili Dr. Yusuf Çetin Aksaray Devlet Hastanesi'nde basın mensuplarına bir açıklama yaparak iddiaları değerlendirdiler. Vali Yardımcısı şebeke suları üzerinde yapılan analizlerde herhangi bir soruna rastlanmadığını, hastalıkların nedenini tespit için geniş kapsamlı çalışmaların sürdüğünü belirtti. Tüm vakaları titizlikle incelediklerini kaydeden Vali Yardımcısı, 'Vaka sayısı fazla olmakla birlikte yatan hastanın olmaması sevindirici. Bir başka sevindirici unsur ise İlçelerde, Köylerde ve Kasabalarda bu tip şikâyetlerin olmaması. Sularımız analizlere göre temiz ama vatandaşlarımız tedbiren yinede suları kaynatıp içsinler' dedi.

Belediye Başkan Vekili Sadi Özdil makamında bir açıklama yaparak, analizlerin temiz çıktığını ve şehir sularında bir sorunun olmadığını söyledi. Başkan Vekili bu iddiasını doğrulamak için musluktan su içti. Başkan Vekili Özdil şunları söyledi: 'Şehrimizde son iki gündür zehirlenme vakasıyla şikâyette bulunan vatandaşlarımızın, bazı çevreler tarafından ortaya atılan ve rahatsızlığın sebebi olarak içme suyu şebekesini gösterilmesi, bu rahatsızlığın şebekenin suyundan kaynaklandığı gibi asılsız haberlere, spekülasyonlara inanmaması gerekmektedir. Sağlık İl Müdürlüğü ekipleri çalışmalarını devam ettirmektedir. Şu ana kadar yapılan incelemelerde içme suyunda herhangi bir mikrop, bakteriyolojik bulguya rastlanılmamıştır. Halkımızın spekülatörlerin asılsız sözleriyle galeyana gelmemelerini istiyoruz. Ayrıca Sağlık Bakanlığı'ndan da ekipler geldi. Ekipler çalışmalarına hız kesmeden devam etmektedir. Raporlarını sunacaklar, biz de duruma göre hareket edeceğiz.'

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın