Bu amaçla Gümrük Müsteşarlığı tarafından 1 Haziran 2008 tarihinde başlaması planlanan e-imza uygulaması ile ilgili bilgilendirme paneli düzenledi.
Panelde, Gümrük Müsteşarlığı Muhabere Elektronik Daire Başkanı Nurcan Özyazıcı, Gümrükler Genel Müdürlüğü Daire Başkanı Harun Uslu, İzmir Gümrük ve Muhafaza Başmüdürü Nazım Bütün ve sistemin kurucu firması E-Güven şirketi Genel Müdürü Can Orhun bilgi verdi. İzmir Gümrük Müşavirleri Derneği Başkanı Sefa Bingöl, e-imza sayesinde hukuki ve mali sorumlulukları ağır olan gümrük müşavirlerinin hata payının azalacağını söyledi. Bingöl, 'Avrupa Birliği'ne üye ülkelerdeki gümrük müşavirlerinin henüz tam olarak kullanmaya başlamadıkları elektronik imzanın Türkiye'deki gümrük müşavirleri tarafından kullanılacak olması bizler açısından ayrı bir gurur kaynağı.' diye konuştu.
CİHAN