$

Dolar

46,1043

Euro

53,2601

£

Sterlin

61,5815

Frank

57,8400

Gram Altın

6.434,5700

Bitcoin

2.931.775

$

Dolar

46,1043

Euro

53,2601

£

Sterlin

61,5815

Frank

57,8400

Gram Altın

6.434,5700

Bitcoin

2.931.775

Sağlık

Yemeklerin ilk kez tadına bakan bebeklerin tepkileri şaşırttı

İngiltere'deki Durham Üniversitesi'nden araştırmacılar, henüz doğmamış bebeklerin ilk kez yemeğin tadına baktıklarında oluşan yüz ifadelerini yakaladılar. Henüz anne karnında olan bebeklerin havuçla karşılaştıklarında gülümsediklerini ve lahana geldiğinde de yüzlerini buruşturduklarını keşfettiler.

22.09.2022 - 15:39
pinarkarahan
Yemeklerin ilk kez tadına bakan bebeklerin tepkileri şaşırttı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Times'ta yer alan habere göre, araştırma için 100 hamile kadından 400 mg havuç veya karalahana tozu içeren kapsülleri yutması istendi. Ultrason taramaları da doğmamış çocuklarının tepkilerini ortaya çıkardı. Araştırmacılar, anne tarafından yenen yiyeceklerdeki bileşiklerin kan dolaşımına geçtiğine ve plasenta yoluyla rahmin içindeki amniyotik sıvıya geçtiğine inanıyorlar.

BEBEKLERİ SEBZELERE ALIŞTIRMAK İÇİN İYİ BİR YOL

Hoş bir havuç aromasına maruz kalanlar sürekli olarak daha fazla “gülme suratlı” tepkiler gösterirken, acı lahana daha fazla “ağlama suratına” yol açtı. Sonuçlar Psychological Science dergisinde yayınlandı.

Acı tatlardan içgüdüsel olarak hoşlanmamak, evrimsel bir bakış açısıyla bakıldığında, atalarımızın zehirlerden kaçınmasına yardımcı olmuş olabilir.

Ancak araştırmacılar, yemek tercihlerimizin de biz doğmadan önce annenin beslenmesiyle şekillendiğine inanıyor. Araştırmayı yürüten Durham Üniversitesi'nden Dr. Beyza Üstün, annelerin hamilelikte iyi beslenerek çocukların ilerde yiyecekler konusunda “mızmız” olmasını önleyebileceklerini söyledi.

Çalışmada yer alan Aston Üniversitesi'nden Prof. Jacqueline Blissett de, “Bu, hamileliğin, yeşil sebze gibi sevilmesi daha zor olan yiyeceklere bebeklerin alışması için harika bir zaman olabileceğini gösteriyor” dedi.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın