$

Dolar

46,4864

Euro

53,1314

£

Sterlin

61,5467

Frank

57,4688

Gram Altın

6.153,0700

Bitcoin

2.922.552

$

Dolar

46,4864

Euro

53,1314

£

Sterlin

61,5467

Frank

57,4688

Gram Altın

6.153,0700

Bitcoin

2.922.552

Ekonomi

Maliye kapı kapı gezecek! POS'u yenilemeyen cezadan kaçamayacak

Eski POS cihazlarını değiştirmeyen mükellefler, Hazine ve Maliye Bakanlığı'nın sıkı denetimleriyle kapı kapı cezalarla karşılaşacak!

29.10.2024 - 08:09
necaticeylan
Maliye kapı kapı gezecek! POS'u yenilemeyen cezadan kaçamayacak
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Hazine ve Maliye Bakanlığı, kayıtdışı ekonomi ile mücadele kapsamında POS cihazı denetimlerini artırarak eski nesil cihaz kullananlara yüksek cezalar uygulayacak. 1 Temmuz 2024'te zorunlu hale gelen yeni nesil ödeme kaydedici cihaz dönüşümüne aykırı hareket eden işletmeler ciddi yaptırımlarla karşılaşacak.

SUİSTİMALLERE ENGEL OLUNACAK

2013'te başlayan uygulamayla seyyar EFT-POS cihazları ve fiş düzenleyici cihazlar yeni nesil cihazlarla birleştirildi. Böylece fiş ve slip, tek bir belge halinde düzenlenerek kayıtdışı işlemler engellendi. Bu sayede mevzuata aykırı işlemler de büyük oranda kontrol altına alındı.

NAKİT İSTEYENE CEZA YAĞACAK

Yeni nesil cihazların kullanılmasına ilişkin tüm uyarılara rağmen eski POS cihazlarını kullanmayı sürdüren mükellefler yüksek cezalarla karşılaşacak. Defter tutma esasına göre 10 bin ila 200 bin TL arasında değişen cezalar kesilecek. Özellikle banka kartıyla ödeme yapmaktan kaçınarak nakit talep eden işletmeler her tespit için ayrı ayrı ceza ödemek zorunda kalacak.

SON TARİH UZATILMIŞTI

POS dönüşümünün tam sağlanamaması üzerine 1 Temmuz 2024'e kadar dönüşüm zorunluluğu getirildi. Ancak yapılan kontrollerde seyyar EFT-POS cihazı kullanan birçok işletme tespit edilince, mükelleflere SMS ve mektup yoluyla bilgilendirme yapıldı.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın