$

Dolar

46,4994

Euro

52,8470

£

Sterlin

61,3818

Frank

57,3256

Gram Altın

6.105,6800

Bitcoin

2.909.187

$

Dolar

46,4994

Euro

52,8470

£

Sterlin

61,3818

Frank

57,3256

Gram Altın

6.105,6800

Bitcoin

2.909.187

Ekonomi

Maaş krizi kapıda: 2025'te emekli olanlar üçte bir daha az maaş alacak

2025'te emekli olanların maaşlarının yüzde 30 daha düşük olabileceği açıklandı. Bu durum, birçok çalışanı yıl sonundan önce emeklilik dilekçesi vermeye zorluyor. Maaşlarda belirgin azalma endişesi, emeklilik kararlarını hızlandırıyor.

14.09.2024 - 10:40
tolgakara
Maaş krizi kapıda: 2025'te emekli olanlar üçte bir daha az maaş alacak
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Uzmanlar, 2025'te emekli olacakların maaşlarının yüzde 30 daha düşük olabileceği uyarısında bulundu. 2024'teki yüksek enflasyon verileri nedeniyle birçok kişi yıl sonundan önce emeklilik dilekçesi vermeye hazırlanıyor. Emeklilik maaşı hesaplamalarındaki değişiklikler, çalışanları acil karar almaya itiyor. İşte detaylar...

2025'TE MAAŞLARDA YÜZDE 30 AZALMA

Sosyal güvenlik uzmanları, 31 Aralık 2024'ten önce emekli olanların maaşlarının, 1 Ocak 2025'ten sonra emekli olanlara göre yüzde 30 daha fazla olacağını belirtti. Bu nedenle çalışanlar, maaşlarının düşmemesi için yıl sonundan önce emeklilik dilekçesi vermeyi tercih ediyor.

YENİ EMEKLİLER DAHA AZ MAAŞ ALACAK

OVP tahminlerine ve Merkez Bankası'nın beklentilerine göre, enflasyonun gelecek yıllarda azalacağı öngörülüyor. Ancak, bu durumda yeni emeklilerin maaşları giderek daha düşük olacak. Bu da birçok sigortalıyı, emeklilik dilekçelerini hızla tamamlamaya zorluyor.

EMEKLİLERDEN SİTEM

OVP'de yer alan "tamamlayıcı emeklilik sistemi" başlığına ilişkin haberler de endişe yaratıyor. Özellikle kıdem tazminatı fonu kurulacağına dair haberler, sigortalıları yıl bitmeden emeklilik dilekçesi vermeye yöneltti.

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın