YKS sınavlarında bu yıl da geç kalan adaylar ve “15 dakika kuralı” tartışma konusu oldu.
Sınavları saniye farkıyla kaçıran öğrenciler sosyal medyada gündem oldu.
Daha önce tartışılan geç kalan adayların başka salonlarda sınava alınması önerisi dikkate alınmadı.
Türkiye gazetesinin haberine göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), bu öneriye karşı çıktı.
ÖSYME'DEN AÇIKLAMA
Habere göre kurumun gerekçeleri 6 madde ile şu şekilde açıklandı:
• Her aday için fotoğraflı ve tek cevap kâğıdı basılıyor. Başka salona geçiş, kimlik ve evrak eşleşmesini engelliyor.
• Geç kalan adayın başka salona alınması, başkası yerine sınava girme gibi usulsüzlüklere zemin hazırlıyor.
• Özel salon uygulaması, birbirini tanıyan adayların bilerek geç kalıp aynı salonda toplanarak kopya çekmesini teşvik edebilir.
• Bu adaylara ayrı sınav yapılması hâlinde soruların eş değerliği sağlanamıyor, bu da sıralama adaletini bozuyor.
• Zamanında gelen adaylar açısından, geç kalanlara ayrıcalık tanındığı algısı oluşuyor ve sınav adaleti sarsılıyor.
• ÖSYM’ye göre sınava alınmamak bir ceza değil, ihmalin sonucu. Milyonların katıldığı bir sınavda kuralı esnetmek kaosa yol açar.
Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?