$

Dolar

46,4799

Euro

52,9281

£

Sterlin

61,3497

Frank

57,3684

Gram Altın

6.170,9700

Bitcoin

2.897.495

$

Dolar

46,4799

Euro

52,9281

£

Sterlin

61,3497

Frank

57,3684

Gram Altın

6.170,9700

Bitcoin

2.897.495

Ekonomi

Centurion İlaç, Enerjide Tüketimden Üretime Geçiş Yaptı

İlaç piyasasında dışa bağımlılığı azaltma hedefleyen Centurion İlaç, kurumsal sürdürülebilirlik hedefleri doğrultusunda enerji yönetim sistemlerini yenileyerek tüketimden üretim modeline geçiş adımlarını tamamladı.

23.06.2026 - 20:01
Cumali Dalkılıç
Centurion İlaç, Enerjide Tüketimden Üretime Geçiş Yaptı
Fotoğraf: Arşiv
Linke Tıkla, Timeturk'ü Favorilerine Ekle

Sürdürülebilir üretim süreçlerini sanayi vizyonunun merkezine yerleştiren Centurion İlaç, fabrikalarındaki altyapı operasyonlarını bütünüyle modernize etti. Sektörel olarak dışa bağımlılığı azaltma hedefiyle yola çıkan kurum, uyguladığı entegre yönetim sistemleriyle kendi tüketeceği enerjiyi üretmeye başladı.

Şirketin kurumsal dönüşüm adımlarını değerlendiren Centurion Pharma lideri M. Ersin Erfa, operasyonel stratejilerinde radikal bir vizyon değişikliğine gittiklerini vurguladı.

İlaç Üretiminde Türkiye Küresel Gücünü Artırıyor

Sektörün dünyadaki konumunu ve markanın bu konumdaki rolünü detaylandıran M. Ersin Erfa, çevresel sorumlulukların altını çizerek şu açıklamaları yaptı:

"Türkiye ilaç pazarının üretim kapasitesi açısından değerlendirildiğinde dünya genelinde en hızlı büyüyen ülkelerden biri konumunda bulunuyor. Biz de Centurion İlaç olarak bu büyümenin önemli bir parçası olmaktan büyük gurur duyuyoruz. Ancak üretim kapasitemizi artırırken sadece daha fazla ilaç üretmeyi hedeflemiyoruz. Üretim süreçlerimizin çevresel etkilerini en aza indirmeyi ve doğaya karşı sorumluluklarımızı eksiksiz yerine getirmeyi öncelikli görevimiz kabul ediyoruz. Enerji yönetimini sadece bir fabrika operasyonu olarak değil, kurumsal sürdürülebilirlik stratejimizin merkezinde bir dönüşüm alanı olarak ele alıyoruz."

Karbon Ayak İzinde Negatif Seviyeye Ulaşıldı

Güneş enerjisi yatırımlarının kurumsal dönüşümdeki payını anlatan M. Ersin Erfa, sözlerine şöyle devam etti: "Hayata geçirdiğimiz kapsamlı altyapı yatırımları ve sistematik çalışma yaklaşımımız sayesinde, enerji ve kaynak kullanımında tamamen tüketen eski yapıdan çıktık. Artık kendi enerjisini üreten ve bu süreci yöneten bir modele geçmiş durumdayız. GES projelerimize yaptığımız yatırımlar, tesisimizin ihtiyaç duyduğu elektrik miktarının oldukça üzerinde bir üretim kapasitesi sağlıyor. Bu temiz enerji adımıyla birlikte elektrik tüketimi kaynaklı karbon ayak izimizi sadece azaltmakla kalmadık, doğrudan negatif seviyeye çevirdik. Sürdürülebilir bir sanayi için enerjide kendi kendine yetebilmek büyük önem taşıyor."

Su ve Sanayi Gazlarında Tedarik Bağımsızlığı

Doğal kaynakların korunması ve dışa bağımlılığın sonlandırılması konularına değinen M. Ersin Erfa, şu ifadeleri kullandı:

"Üretim süreçlerinde su tüketimi en hassas olduğumuz noktalardan biri. Atıksu arıtma ve ileri geri kazanım sistemlerini tesisimize başarıyla entegre ettik. Bu sayede proses suyunu döngüsel bir şekilde yeniden kullanıyoruz ve dışa bağımlı su tüketimimizi ciddi oranlarda azaltıyoruz. Sadece su ve elektrikte değil, sanayi gazlarında da benzer bir felsefeyi benimsedik. Fabrikamıza kurduğumuz yeni azot jeneratörü ile operasyonlarımız için gerekli olan azotu doğrudan kendi bünyemizde üretiyoruz. Böylece tedarik zincirindeki olası sorunları bertaraf ederek operasyonel güvenliğimizi ve verimliliğimizi en üst seviyeye taşıyoruz."

Kesintisiz Dijital İzleme ve Multidisipliner Yaklaşım

Uyguladıkları veri odaklı yönetim mekanizmalarını paylaşan M. Ersin Erfa, açıklamalarını şu sözlerle tamamladı:

"Tesisimizdeki tüm kritik sistemlerin yönetimi için gelişmiş dijital araçlardan faydalanıyoruz. Kurduğumuz BMS otomasyon altyapısı sayesinde HVAC başta olmak üzere havalandırma, ısıtma ve soğutma süreçlerini saniyesi saniyesine izleyip optimize ediyoruz. Elde ettiğimiz verilerle enerji analizleri yapıyor, trendleri takip ederek sürekli bir iyileştirme kültürü oluşturuyoruz. Ek olarak, basınçlı hava sistemlerimizdeki kaçak yönetimi ve optimizasyon çalışmalarıyla gereksiz enerji tüketiminin önüne geçtik. Bizim için enerji verimliliği; teknik ekiplerimiz, kalite departmanımız, çevre mühendislerimiz ve İSG uzmanlarımızla birlikte yürüttüğümüz multidisipliner bir başarıdır. Sürdürülebilir gelecek hedeflerimizin merkezinde doğaya saygılı üretim modeli yer almaktadır."

İlandır

Bu haber hakkında ne düşünüyorsunuz?

Etiketler:

İlgili Haberler

YORUMLAR

0 Yorum

Yorum Yazın