Dolar

5 Yıl Önce Güncellendi

2020-01-13 15:56:17

Projeden Realiteye Bisiklet Turizm

Bisiklet herkesin hayalini süsleyen bir araç. Çocukluktan başlar karne dönemlerinde atağa kalkar, gençlikten sonra balkonlarda saklanır ama yaş kemale gelince tekrar dirilişe geçer. Bisiklet kırkından sonra daha da anlam kazanır.
Bisiklet; İnsan gücüyle ilerleyen, tekerlekli, ilkel ulaşım aracıdır. İnsanın kendi gücüyle ilerlemesi özgürlüktür, özgüvendir, sağlıklı ve güçlü olma göstergesidir. İlkellik ise modern yaşamın hızına karşı yavaşlamak ve farkında olmayı ifade eder.
Bisikleti simgesel bir araç olarak reklamlarda sıkça görebilirsiniz. Yiyecek - içecek, kıyafet, elektronik, inşaat, sağlık gibi çoğu sektörler de mutlu, sağlıklı, modern insan imajı için kullanılmaktadır. Bir kafe dekorunda bisiklet varsa orası farklıdır. Toplu konut satışı afişlerinde mutlaka bisiklet görseli yer alır. Reklam afişlerine aldanıp aldığınız konutlara yerleştiğiniz zaman ise hiç de bisiklete rastlamazsınız. İşte reklam başka gerçek başka !..
Tam da buna benziyor benim hikayem. Medya sektöründe fotoğrafçılıktan başlayarak çizgifilm, tv programı, haber, reklam, belgesel gibi birçok alanda çalıştıktan sonra 2008 senesinde Bisikletle Türkiye Turu yaptım. Tek başıma çıktığım yolculuk boyunca çektiğim videolarla özel bir televizyon kanalına “Seyir Defteri” adlı tv programını hazırladım. Bisikletle yola çıkmadan önce korktuğum şeylerin aksine gittiğim heryerde beni ummadığım kadar sıcak karşıladılar. Yaklaşık 2 sene süren bisikletle yaptığım Türkiye turu sonunda kendime güvenim arttı ve ekip arkadaşlarımla Pedallıyorum gurubunu kurarak yeni projeleri ardı ardına hazırladık.
“Kansere Pedal” adıyla İstanbul dan Artvin'e Kazım Koyuncu anısına bisiklet turu ve “İnadına Görmek” projesinde görme engelli ile İstanbul – Antalya bisiklet turu gibi sosyal projeler yaptık. Hemen her ilde ayrı ayrı bisiklet turları gerçekleştirdik. Ayrıca AB projeleri, Kalkınma Ajansı ve Gençlik Spor Bakanlığı Proje destekleri ile Bisiklet Etkinlikleri gerçekleştirdik. Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı desteğiyle gerçekleştirilen “Euro Asia Velo” projesi bunların en önemlilerinden biri oldu. Proje, Avrupadan Asya ülkelerine bisikletle yolculuk yapan gezginlere rotalar hazırlamak şeklinde gerçekleşti. Edirne Kapıkule sınır kapısında karşıladığımız bisikletli gezginler sayesinde bizde çok şey öğrendik. Çadır ve  en gerekli eşyalarını bisikletine yükleyip dünyayı dolaşan bisikletçiler tanıdım. Bu sayede yurtdışındaki bisiklet gezginleriyle irtibatlarımız arttı. Avrupalı bisikletçilerin bizim ülkemizdeki tarihi ve doğal güzellikleri bizden daha iyi tanıdıklarına şahid oldum. Göbeklitepe, Kars, Hasankeyf, Hattuşa, Nemrut gibi bölgeler yıllar önce gezgin bisikletçiler tarafından tercih edilirken daha yeni yeni ülkemizde turizm paketlerine dahil edilmeye başladı.

bisiklet time turk 004
İnternet haberciliği ve sosyal medyanın etkisi günbegün daha da artıyordu ve bu beni yavaş yavaş sosyal mecralara yönlendirdi. Tv de yayınlanan programlara nazaran internet ortamındaki paylaşımlarımın çok daha fazla kişiye ulaştığını gördüm.
Bir süre sonra bisiklet gezilerimi tv kanallarında yayınlamak yerine sosyal medyada yayınlamaya başladım. Bisiklet gezilerindeki fotoğrafları internetten görenler “Ah ne güzel! Bende böyle bisikletle gezmek istiyorum” diyor ve hemen arkasından “ama….” diye başlayan çekince, korku ve bahanelerini sıralıyordu. Bunun üzerine bisiklet eğitimleri ve deneyim turları başlattık. Okullarda bisiklet eğitimleri verdik ve bisiklet eğitimlerini birçok ilde 7 den 70 e herkes için yaygınlaştırdık. Bisiklet Turlarını herkesin katılabileceği seviyelerde kategorize ettik. Deneyim turları ile başlayan kolay seviyelerden, şehiriçi kültür turları, doğa turları, uzun yol turları oluşturduk. Her ilde bisiklet rotaları hazırlanması ve bu il rotalarının birbirine bağlanarak Edirne'den Kars'a Bisiklet Treni oluşturulması için her ilden ekip arkadaşları oluşturmaya başladık. Bu projeleri halen yürütürken şimdi yeni bir dönemin kapılarını TİMETUK ile açıyoruz.
Proje dönemi kapandı, şimdi sürdürülebilir uygulama zamanı!
Proje olarak hazırlanan ve belli dönemlerde sergilenen etkinlikler genelde gerçek hayatta karşılık bulamıyor!. Bu nedenledir ki; “Sürdürülebilir” tanımı getirildi projelere. Bugüne kadar yaptığımız projelerin verdiği birikim ve tecrübeyle şimdi devamlılık çalışması yürütüyoruz. Madem ki bisiklet herkesimden kabul görüyor, o zaman bu sinerjiyi doğru kullanmak ve sürdürülebilir olmasını sağlamak gerekiyor.

bisiklet time turk 001
TİMETURK'le başladığımız çalışmada il il gezerek Bisiklet Turizmi alanında sürdürülebilir tanıtım faaliyetleri yapmayı planlıyoruz. Ülkemizin tarihi, kültürel, doğal güzelliklerini bölge bölge tanıtımını masa başında oturarak, klavye ve photoshopla değil, bisikletlerimizle pedal pedal gezerek yapıyoruz. Kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapıyor, Bisiklet Turizmini uygulamalı olarak ve dahiliyet sistemi içinde gerçekleştiriyoruz.
TİMETURK Bisiklet Gezilerine Siz De Katılabilirsiniz
Yaklaşık 10 sene önce yaptığım Türkiye bisiklet turu ve Tv programı döneminde yanımda kasetli kameram ve ağır ekipmanlarım vardı. Bugünkü teknoloji ile cebinizde taşıdığınız  telefonların kameraları hatta dron çekimleri, yayıncılığı çok daha basit hale getirdi. Sosyal medya, gezi blogları, gezgin hikayeleri daha çok insanı keşfetmeye ve paylaşmaya davet ediyor. Günümüzde insanlar bireysel deneyimler, keşifler, farklı hisler peşinde. Sakin, huzurlu ama bir yandan da fiziksel olarak aktif olmak istiyor. Sene boyunca rutin işlerde çalışanlar kısa süreli tatillerinde otellere hapsolmak istemiyor ve aktivitelerle farklı deneyim arayışı içinde. Özellikle Sinema, İletişim, sosyoloji, tarih, felsefe, turizm bölümü gibi özgün düşünce sahibi üniversite gençliğinden “Benim bir projem var” lafını sıkça duymak mümkün. Tüm bu etkenleri göz önüne alarak tecrübelerimizi gençlere aktarmak istiyor ve bunun içinde TİMETURK Bisiklet Gezilerimize katılabilmenizi sağlayan bir proje başlatıyoruz.
TİMETURK Bisiklet Gezilerimizi web sitemiz ve sosyal medya sayfalarımızdan ilan ederek katılabilmenizi sağlıyoruz. Bir bölgeyi bisikletle gezerek keşfederken gezi yazılarımızı birlikte hazırlayabilir fotoğraf ve video çekimlerine siz de dahil olabilirsiniz. İster bunu farklı bir tatil deneyimi olarak değerlendirin, isterseniz de kendi gezi bloğunuzu hazırlamanız için eğitim olarak düşünün.
Bisiklet Turizmi Nedir?
Bisiklet kullanımı tüm dünyada giderek artıyor. Aslında bisiklet gerek ülkemizde ve tüm dünyada zaten bilinen ve yaygın bir ulaşım aracıydı. Bisiklete geri dönüş sadece romantik bir nostalji değil. Belki de teknolojinin getirdiği hızlı yaşama karşı bir duruştur. Günlük yaşam şartları gereği stres içindeki bireyler en azından kendilerine kalan tatil zamanlarında program ve koşuşturmaca içinde olmak istemiyorlar. Bütün dünyada hızla yayılan doğa turizmi anlayışına paralel olarak ülkemizde de bisiklet turları son yıllarda daha çok tercih ediliyor.

bisiklet time turk 003
Eko Turizm Nedir?
Eko turizm, doğayı ve kültürel kaynakları anlayarak korumayı destekleyen ve yerel halka sosyo-ekonomik fayda sağlayan, bozulmamış doğal alanlara çevresel açıdan sorumluluk bilinci kazandıran seyahat şeklidir. İnsanlık tarihi kadar geçmişi olan topraklarımızda halen keşfedilmeyi bekleyen tarihi, kültürel, doğal zenginlikler vardır. Bu sebeple ülkemizde turizm ve ilgili alanlara yönelik, doğru ve güvenilir bilgi kaynağı oluşturmak üzere bir çalışma yapıyoruz. Turizm anlayışımızda kum, deniz, güneş üçgeninden çıkarak seyahat algınıza farklı bakış açıları kazandıracaksınız. Her ilimizin ayrı ayrı turizm cenneti olduğu görebileceksiniz.
Kısaca bahsettiğimiz konuları ve il il gezi yazılarımızı TİMETURK Gezi bölümünden ve sosyal medya mecralarımızdan takip edebilirsiniz.