Dolar

2.325,57

Bist

9.079,97

50 gün sonra gelen 4 saatlik özgürlük!

İçişleri Bakanlığının 81 İl Valiliğine gönderdiği genelge ile korona virüs tedbirleri kapsamında sokağa çıkma yasağı bulunan 65 yaş ve üzeri ile 20 yaş ve altı vatandaşların 4 saat süreyle dışarı çıkmalarına izin verilmesi ile uzun süre evlerinden çıkamayan vatandaşlar bu anın mutluluğunu yaşıyorlar.

4 Yıl Önce Güncellendi

2020-05-10 13:53:32

50 gün sonra gelen 4 saatlik özgürlük!

Bugün 11.00-15.00 saatleri arasında dışarı çıkmalarına izin verilen 65 yaş üstü vatandaşlar deniz kenarlarına ve parklara akın etti.

Güneşli havanın tadını çıkaran yasak kapsamındaki vatandaşların hepsi maskeli ve eldivenli şekilde dışarıya çıktığı görüldü. Sosyal mesafe kuralına da dikkat eden vatandaşlar banklarda otururken, bazı vatandaşlar da sahilde yürüyüş yaptı. 65 yaş ve üstü vatandaşlar için verilen izin 15.00'te sona erecek.

5eb7ca5f17aca91cb8f20176

İSTANBUL

65 yaş üstü vatandaşlar için 4 saatlik sokağa çıkma izni bugün saat 11.00'de başladı. Dışarı çıkan 65 yaş üzeri vatandaşlar sahillere inerek kimi uzun süre görmedikleri arkadaşları ile sosyal mesafeyi de koruyarak sohbet etti. Bazı vatandaşlar sahil boyunca yürüyüş yaparken, bazıları da kuşları besledi.

Taksim, Nişantaşı ve Şişli'de evlerinden çıkan vatandaşlar, cadde ve sokaklarda yürüyüş yaparken, bazıları egzersiz yapmayı da ihmal etmedi. Vatandaşların maske taktığı ancak bazılarının sosyal mesafeye uymadığı görüldü.
Fatih'te parklarda ve yeşil alanlarda güneşlenen vatandaşların yanı sıra para çekmek için ATM'lere gidenler vardı.
İlçede yürüyüş yapan Abdullah Torkuz, 2 aydır evde "adeta hapis hayatı" yaşadığını, bugün 11.00'de "kendisini dışarı attığını" söyledi.
Banka ve resmi dairelerdeki işlemlerini tamamlamak için hafta içi de izin verilmesini isteyen Torkuz, "Bir gün de olsa bu izin hafta arası uygulansın." dedi.
Cankurtaran sahilinde yürüyüş yapan Feza İlhan ise güzel havayı fırsat bilerek yürüyüş yaptığını dile getirdi.
İlhan, sürecin en az zararla atlatılması için herkesin elinden geleni yapması gerektiği de sözlerine ekledi.
Silivri'de de vatandaşlar sahile yakın bölgelerde ve ağaçlık alanlarda yürüyüş yaptı.

5eb7c96817aca91cb8f20159

ANADOLU YAKASI

Kadıköy'de uzun aradan sonra dışarıya çıkan 65 yaş ve üstü vatandaşlar da yürüyüş yapmayı, parklarda güneşlenmeyi ve egzersiz yapmayı seçti.
Beykoz'da sahilde yürüyüş yapan, banklarda ve yeşil alanlanda dinlenen vatandaşların bazıları ise yanlarına refakatçi olarak eşlerini veya torunlarını aldı.
Denetimlerini sürdüren polis ekipleri, sahildeki vatandaşlara evlerinden yürüyüş mesafesi uzaklaşmaya izin verildiği ve sahilde yürüyüş yapmanın yasak olduğu uyarılarında bulundu. Polis sosyal mesafe konusunda da uyarı yaptı.
Bu arada, Üsküdar-Harem sahili boyunca yoğunluk görüldü. 65 yaş ve üstü vatandaşların bir bölümü daha önceden haberleşerek bugün sahilde buluşurken, bazı vatandaşlar kuşları besledi. Dışarı çıkanlar ayrıca, bol bol fotoğraf çekti ve özçekim yaptı.

5eb7ca6017aca91cb8f20178

ANKARA

İçişleri Bakanlığı genelgesiyle 11.00-15.00 saatleri arasında sokağa çıkmalarına izin verilen 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlığı olan kişiler, başta Kuğulu Park olmak üzere Ankara'daki park ve bahçelerde güneşli havanın tadını çıkardı.

21 Mart'tan sonra ilk defa sokağa çıkan vatandaşların, maske taktıkları ve sosyal mesafe kuralına uydukları görüldü. Bazı vatandaşlar spor yaparak bazı vatandaşlar da sokağa çıkma yasağı nedeniyle boşalan sokaklarda yürüyerek zaman geçirdi. Kimi vatandaşlar evcil hayvanlarını gezdirdi, tek başına sokağa çıkmakta zorluk yaşayan kişilere refakatçiler eşlik etti.

Öte yandan, Çankaya Kaymakamlığı Vefa Sosyal Destek Grubu mensupları ile Türkiye Motosiklet Federasyonu üyeleri, Kuğulu Park'ı ziyaret eden vatandaşlara konser verdi.

Parkı ziyaret eden kadınlara Anneler Günü dolayısıyla karanfil dağıtıldı.

Bu arada, park ve bahçelerin çevresinde önlem alan polis ve sağlık görevlileri, vatandaşlara sosyal mesafe kuralına uymaları konusunda sık sık uyarıda bulundu.

İZMİR

İzmirli 65 yaş üstü vatandaşlar da soluğu sahil kenarında aldı. Karşıyaka ilçesindeki yeşil alanda deniz keyfi yaşayan vatandaşlar; kah denizi seyretti, kah banklarda oturup sosyal mesafe kuralına uyarak sohbet etti, kah sahil boyunca yürüyüş yaptı. Bazı 65 yaş üstü vatandaşların ise bisiklete bindiği görüldü. Evde kaldıkları süre boyunca oldukça sıkıldıklarını ve sosyal hayatı özlediklerini belirten vatandaşlar, unutamayacakları bir gün geçirdiklerini söyledi. Öte yandan sahillere akın eden 65 yaş ve üstü vatandaşlar, havadan görüntülendi.

"Sanki cennete gibiyim"

68 yaşındaki Doğan Çetiner, "Dışarıya çıkmayı özledik. Ben diyaliz hastası olduğum için haftada üç kez hastaneye gidiyordum ancak ne kadar evde kalsak bizim için o kadar iyi. Bugün çok güzel bir gün, hava çok güzel. Sahile 6-7 aydır inmiyordum. Sanki cennete gibiyim. Burada denizi seyrediyorum, arkadaşlarla sohbet ediyorum ama maske takıp ve sosyal mesafeye dikkat ediyoruz. Bu artık yaşam tarzımız olacak" dedi.

"Emir emirdir, kanun kanundur"

Kızının refakatiyle tekerlekli sandalyesine binerek sahile gelen 94 yaşındaki Remzi Kapıcı, "Ben diyalize girdiğim için belli günler hastaneye gitmek için dışarı çıkıyordum. Yapacak bir şey yok. Emir emirdir, kanun kanundur. Herkesin katlanması gerekiyor. Sıkılsak da evde kendimize meşguliyet bulacağız. Bugün temiz hava alıyoruz. Evde kapalı kalmak zor" diye konuştu.

"Attaya gidiyoruz"

Arkadaşlarıyla yürüyüş yaparak Anneler Günü'nü kutlayan 72 yaşındaki Nalan Ertuğ, "Günleri karıştırdık çünkü devamlı evdeyiz. Anneler Günü'nde çocuklarımız ve torunlarımızla olmak isterdik ama pandemiye denk geldi. İnşallah çalışmaların sonucunda bu pandemiyi atlatacağız ve bundan sonraki Anneler Günü'nü çocuklarımız ve torunlarımızla evlerimizde, restoranlarda kutlayacağız. 4 saatlik iznimiz var. Bizim için çok iyi oldu" derken, Ertuğ'un arkadaşları ise, "Özgürlük duygusu yaşıyoruz. Bu izin çok iyi oldu. Attaya gidiyoruz" diyerek espri yaptı.

"Ben hayatımda böyle gün görmedim"

86 yaşındaki Ali Akyıldız, "Ben hayatımda böyle gün görmedim. 1,5 aydır evdeydim. Saat 15.002e kadar dışarıda duracağız ama 15.00'ten sonra yine eve gideceğiz" derken, 73 yaşındaki Taner Yurdagül de, "Bu izin çok iyi oldu ama hafta içi de 2 saatlik izin verilse çok iyi olur. Banka gibi yerlerdeki işlerimizi de halletmek isteriz. Bugün yürüyeceğim ve 4 saati değerlendireceğim. Ben gezmeyi çok severim, evde olmak bana yaramıyordu" sözlerine yer verdi.

"Buruk bir Anneler Günü geçiriyoruz"

68 yaşındaki Zuhal Özbozdağ da yürüyüş yapan 65 yaş üstü vatandaşlar arasındaydı. Özbozdağ, "Anneler Günü nedeniyle bize çiçek dağıttılar. Çok mutlu oldum. Bugün buruk bir Anneler Günü geçiriyoruz. Aslında özel günleri çok sevmiyorum. Benim için önemli olan insanca yaşamak, kadına değer vermek, kadına şiddetin olmadığı, kadını kadın gibi görmek önemli. Bugün sokağa çıkma kısıtlaması esnetildi. 2 aydır evden çıkmıyordum. Eklemlerim tutulmuştu. Hareketi seven bir insanım. Mutlaka bugünler de geçecektir" dedi.

5eb7c85f17aca91cb8f2013e

SAKARYA, BOLU, DÜZCE

Sakarya, Bolu ve Düzce'de yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını kapsamında alınan önlemler nedeniyle sokağa çıkmaları kısıtlanan 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlığı olan kişiler, istisna uygulaması kapsamında uzun aradan sonra ilk defa sokağa çıktı.
Sakarya, Bolu ve Düzce genelinde saat 11.00 itibarıyla sokağa çıkan vatandaşların genel olarak sosyal mesafe kuralına uyup maske taktığı görüldü.
Tedbirlerin ardından uzun aradan sonra ilk defa dışarı çıkan 65 yaş üstü vatandaşlar, en geç saat 15.00'de evlerine geri dönecek.
Sakarya'da Kovid-19 tedbirleri nedeniyle uzun bir aradan sonra ilk kez sokağa çıkmanın mutluluğunu yaşayan vatandaşlar, kentin en işlek yerlerinden Çark Caddesi, Atatürk Bulvarı, Demokrasi Meydanı, Donatım Park ve diğer dinlenme alanlarında bol bol yürüyüş ve spor yaparak vakit geçirdi.
Donatım Park'ta spor yapan 75 yaşındaki Cevat Yaman, AA muhabirine yaptığı açıklamada, 2 aydan bu yana ilk kez sokağa çıktığı için mutlu olduğunu söyledi.

"Herkes evde dursun, rahatına baksın"

Spor yaparak zamanını değerlendirdiğini aktaran Yaman, "Evde yata yata kemikler duruyor, hareket yok. Biz de parka çıktık. Sağ olsun Cumhurbaşkanımız ve Sağlık Bakanımız bize fırsat verdi. Ne mutlu bize. Sağlık sıhhatim yerinde şükürler olsun." diye konuştu.
Vatandaşlara evde kalmaları yönünde çağrıda bulunan Yaman, "Herkes evde dursun, rahatına baksın. Dışarı çıkmasınlar, maskelerini taksınlar, arkadaşlarıyla temas etmesinler, 2 metre uzak dursunlar. Bu hastalığın ne zaman biteceği belli değil. Kendimizi koruyalım." ifadelerini kullandı.
İzzet Tezdemir de 2 aydan beri ilk kez sokağa çıktığını, spor yapmak için parka geldiğini belirttti.
Çarşıyı da dolaştıktan sonra evine geçip istirahate çekileceğini anlatan Tezdemir, "Çok güzel geldi. Ayaklarım iyice karıncalanmış, onun için 4 saati bol bol yürüyüş yaparak geçirmek istiyorum. İnşallah bu uygulama devam eder, arada çıkar hareket ederiz. Allah bu dertten bizleri kurtarsın." değerlendirmesinde bulundu.
Bolu'da Atatürk Orman Parkı'nda yürüyüş yollarına çekilen bantlar, belediye ekipleri tarafından kaldırıldı. Yaşlılar parka gelerek yürüyüş yaptı.
AK Parti Bolu İl Başkanı Nurettin Doğanay ve parti yönetimi tarafından Atatürk Orman Parkı'na yürüyüş yapmak için gelen 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlığı olan vatandaşlara maske dağıtıldı ve kadınların Anneler Gününü kutlanarak, karanfil takdim edildi.

"Uygulamanın devamını istiyoruz"

Parka yürüyüş yapmak için gelen 66 yaşındaki Muhsin Cefakar, yaptığı açıklamada, uygulamayı yerinde bulduklarını belirterek, "Biraz yürüyelim de bacaklarımız açılsın. Yaklaşık 50 gündür evdeyiz ve dışarıya çıkmadık." dedi.
Cefakar, evde kaldıkları sürede spor yapmaya çalıştıklarını anlatarak, "Başka bir yere çıkamadığımız için yapacak bir şeyimiz de yok. Bugünü çok bekledik. İnsanın yürümesi gerekiyor." diye konuştu.
Kendilerine verilen süreyi yürüyüş yaparak tamamlamak istediklerini dile getiren Cefakar, "Evde ne kadar hareket de yapsan dışarısı kadar olmuyor. Bu uygulamanın devamını istiyoruz. Haftada iki gün falan olsa bundan sonra daha iyi olur. Bankaya gitmem gerekiyor ve bugün bankalar kapalı." ifadelerini kullandı.
Düzce'de 65 yaş ve üzeri ile kronik rahatsızlığı olan vatandaşlar, bariyer ve şeritlerle yaya ve araç trafiğine kısıtlama getirilen Anıtpark Meydanı, Avni Akyol Parkı ve İstanbul Caddesi'nde yürüyüş yapmayı tercih etti.
Bazıları ise parklardaki banklarda oturarak güneşli havanın tadını çıkardı.

"Devletin tanıdığı imkanı değerlendirmeye çalışıyoruz"

Emekli öğretmen Mehmet Yılmaz, yaptığı açıklamada, uygulama kapsamında yaklaşık 2 ay aranın ardından il kez dışarı çıktığını belirterek, "Uzun zamandır evlerde kaldık, öyle gerekiyordu. Devlet böyle bir imkan tanıdı, değerlendirmeye çalışıyoruz. Güneşten D vitamini alıyoruz. Yürüyüş yapıyoruz, temiz hava alıyoruz. Etrafı görüyoruz. Şu an böyle güzellikleri yaşıyoruz." diye konuştu.
Mustafa Çiftçi, uygulamadan duyduğu memnuniyeti dile getirerek, "Evde olduğum sürede genellikle Kur'an-ı Kerim okudum. Tefsir okudum. Haberlere baktım. Vakit öyle geçti. Tam 2 ay oldu. İki aydır ayakkabıları daha bugün giydim. Şimdi şöyle bir güneşlenmeye çıktım." ifadelerini kullandı.

BURSA

Korona virüs tedbirleri kapsamında 65 yaş üstü vatandaşların sokağa çıkmaları kısıtlanan vatandaşlar 50 günün ardından ilk defa Bursa sokaklarında adım attı. Recep Tayyip Erdoğan'un müjdeleyerek haber verdiği 11.00 ile 15.00 saatleri arasında sokağa çıkmalarına izin verilen 65 yaş üstü vatandaşlar, güneşli havanın tadını çıkardı. Sokağa çıkma kısıtlaması sebebiyle boş kalan sokak ve caddelerden tarihi mekanların keyfini çıkardı. Kimi vatandaşın ise bankamatik önünde hesaplarını kontrol etmesi ise dikkatlerden kaçmadı.

50 gün sonra sokağa çıktığı için mutlu olduğunu söyleyen 75 yaşındaki Seher Ubay, 50 gündür evde yemek, börek yaptığını ve kilo aldığını söyleyerek, sokağa çıkma kısıtlamaları bitene kadar 65 yaş üstü vatandaşlar için Pazar günleri bu uygulamanın devam etmesi gerektiğini söyledi.

BALIKESİR

Balıkesir'de iki ay sonra 65 yaş üstü vatandaşlar sokağa çıkma yasağına 4 saatlik verilen arayla birlikte şehir merkezine çıkarak güneşin tadını çıkardı. Özellikle Milli Kuvvetler Caddesi ile Ali Hikmet Paşa Meydanı'na çıkan 65 yaş üstü vatandaşların bir kısmı bankamatiklerden para çekerken, bir kısmı da sokak ortasında sohbet ederek gününü geçirdi.

Koronavirüs tedbirleri kapsamında iki aydır uygulanan 65 yaş üstü vatandaşlara sokağa çıkma yasağına 4 saatlik ara verildi. 65 yaş üstü vatandaşlar soluğu sokaklarda alırken, gençlerin aksine sosyal mesafe kuralına uydukları gözlendi. 65 yaş üstü vatandaşlar güneşli havanın tadını çıkarırken şehiri merkezinde bol bol fotoğraf çektirerek bugünü ölümsüzleştirdi. Sokağa çıkma yasağı nedeniyle iki aydır dışarıya çıkamayan yaşlıların bir kısmı bankamatiklerden para çekerken, bir kısmı da yolda gördüğü arkadaşlarıyla sohbet etti. Bazı 65 yaş üstü vatandaşlar yolda karşılaştıkları arkadaşlarına "salıncağa da bindin mi?" diye şakalaştı. Anneler gününe denk gelen sokağa çıkma yasağına verilen arada 65 yaş üstü kadınlara eşleri Anneler Günün çiçeklerle kutladı.

ESKİŞEHİR

Eskişehir'de saatler 11.00'i gösterdiğinde sokaklara akın eden 65 yaş üstü vatandaşların mutlulukları ise yüzlerinden okundu. Yaşlılar bu saatlerde yürüyüş yaptı, bisiklete bindi ve spor yaptı. Parklarda oluşan görüntülerle 65 yaş üstü vatandaşlar adeta gençlere de taş çıkardı. Parklarda bulunan aletlerle spor yapan vatandaşlar, saat 15.00'a kadar güneşli havanın tadını çıkardı.

"Kaybettiğimiz günleri telafi ediyoruz"

Eşi ile birlikte sokağa çıkan 79 yaşındaki Adnan Ercan, bu sürede eşi ile birlikte kaybettikleri günleri telafi ettiklerini söyleyerek, "Dünyanın halini görüyoruz. Bununla beraber Türkiye'de şu an her şey çok güzel. Avrupa ve Amerika'ya göre durumumuz çok iyi. Bunu bize sağlayan herkese çok teşekkür ediyoruz. Hizmetlerden çok memnunuz, hepsinden Allah razı olsun. Evde hanımla muhabbet ediyoruz. Yaşım 79, hanımımla şimdiye kadar edemediğimiz muhabbeti ediyoruz. Kaybettiğimiz günleri telafi ediyoruz. Önceden iş güç vardı imkanımız olmuyordu, şimdi hanımla onu telafi ediyoruz. Bugün de ayaklarımız açılsın diye çıktık dolaşıyoruz. Bize böyle bir hak tanımışlar madem biz de değerlendirelim dedik. Kanunlara saygılıyız, sadece bugün bize verilen haktan istifade etmek istedik. Şöyle bir gezip, fırından pidemizi alıp eve gideceğiz Allah'ın izniyle" dedi.

"Psikolojik olarak zorlanıyoruz"

72 yaşındaki Erol Ateş ise parkta spor yaparak psikolojik olarak zorlandıklarını aktararak, "2 aydır evdeyiz ve hiçbir yere çıkmıyoruz. Psikolojik olarak zorlanıyoruz. Şu anda çok mutluyum koronadan önce sürekli spora çıkıyordum, gerçekten özlemişiz. Burada aletlerde çalışıyorum gördüğünüz gibi ama burada kurallara uymak lazım. Fiziki mesafeye uymak lazım" diye konuştu.

"Mahallemizin spor alanındaki nimetlerinden faydalanıyoruz"

68 yaşındaki bir vatandaş ise evde kalmanın çok zor olduğunu söyleyerek, "Şu anda bizim için bir istisna yapıldı ve mutluyuz. Mahallemizin spor alanındaki nimetlerinden faydalanıyoruz. Kısa bir süre için de olsa değerlendirmeye çalışıyoruz. Kendimi şu anda çok iyi hissediyorum. 50 gündür evden dışarı çıkmıyordum zaten. Şimdi çıkınca gerçekten çok rahatladım. Zaten hareketli bir insanım ve evde kalmak benim için zor tabi bu fırsatı yakalayınca değerlendirdim" dedi.

DİYARBAKAR

Diyarbakır'da 65 yaş ve üzeri vatandaşlar bugün 11.00 ile 15.00 saatleri arasında çıkabildikleri sokakta güzel havanın tadını çıkartırken, sosyal mesafeye de dikkat ettikleri görüldü.

Eldiven ve maske takarak sağlıklarına önem veren vatandaşlar, yürüme mesafesindeki güzergah boyunca ve oturdukları banklarda sosyal mesafe kurallarına dikkat etti. Yenişehir ve Sur ilçelerinde oturan 65 yaş üstü vatandaşlar Dağkapı Meydanı'nda yürüyerek güzel havanın tadını çıkarttı. 79 yaşındaki Selahattin İçten, 60 gündür evden çıkmadığını belirterek, "İki aydır evden çıkmadım. Allah devletimizden razı olsun. Dışarı çıkamıyorduk, bizlere belirli saatler arasında dışarı çıkmamıza izin verdiler. Biraz dolaşıp tekrar eve gideceğim" dedi.

65 yaşındaki Muhittin Işıklı ise kendilerine verdikleri imkan dolayısıyla yetkililere teşekkür etti.

GİRESUN

Giresun'da havaların ısınmasıyla birlikte Atatürk Meydanı'nda vatandaşlar uzun bir aradan sonra hem yürüyüş yapma hem de özledikleri arkadaşları ile sohbet etme fırsatını buldular. Sosyal mesafeyi koruma ve maske takma kuralına riayet eden vatandaşlar güneşli havanın tadını çıkarıyorlar.

Uzun zaman sonra evinden dışarı çıkan 71 yaşındaki Mustafa Çoban, "Uzun zamandır sokağa çıkmamamızın nedeni belli. Kurallara uymak memnuniyet verici. Ben bir buçuk aydır dışarı çıkmadım, bugün sokağa çıkmamıza müsaade edildiği için bütün tedbirlerimi aldım ve geldim. Bu insanları başka hiçbir güç durduramazdı, bakın nasıl durdular, dünya durdu. Dışarı çıkmak çok güzel bir duygu hem de ibret almamız gereken bir duygu. Allah devletimize ve milletimize zeval vermesin" şeklinde konuştu.

Bugün saat 15.00 itibari ile sokağa çıkma izninin biteceğini belirten Mustafa Çoban, memnuniyetini dile getirerek izin süresinin bitiminde evine döneceğini söyledi.

KÜTAHYA

Kütahya'da 65 yaş ve üstü üstü vatandaşlar, 4 saat sokağa çıkma izni verilmesi üzerine sokağa çıkmanın mutluluğunu yaşadı.

Kütahya kent merkezi Sevgi Yolu üzerinde akın eden 65 yaş üstü vatandaşlar, yürüyüş yaparak, sıcak havanın keyfini çıkardı.

Vatandaşlar, "Evde canımız çok sıkılıyordu. Böyle çok iyi oldu. Biraz gezinip, hava alacağız ve sonra evimize gideceğiz. Bu virüs denen bela dünyamızı mahvetti.İnşallah güzel günler yakın. Yeter ki kurallara uyalım" şeklinde konuştular.

Yürüyüş yapan 65 yaş üstü ve kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşların maske kullanımına ve sosyal mesafeye dikkat ettikleri görüldü.

KARS

Kars'ta 65 yaş ve üstü vatandaşlar için 4 saatlik sokağa çıkma izni başladı. Bir vatandaş ise 'hanım beni evden kovdu' diyerek dert yandı.

Sokağa çıkma izniyle birlikte 65 yaş ve üstü vatandaşların ilk uğrak yeri Harakani Türbesi oldu. Ebu'l Hasan-ı Harakani Türbesini de ziyaret ederek dua etti.

"Hanımla kavga ediyorum"

Hanımıyla evde kaldığı süre içerisinde kavga ettiğini ifade eden vatandaş, "Kadınla dövüşüyorum, beni dışarı atıyor. Yaşlısın senden iş geçmiş çık git. Yaş 72 sen çalışırken bir şeyler yapıyordun. Şimdi iş geçmiş yürü dışarı çık. Kanun beni tutuyor, nereye gideyim" diye konuştu.

65 yaş üstü vatandaşlar için 4 saatlik sokağa çıkma izni saat 11.00 itibarıyla başladı. Yaklaşık 2 aydır evlerinden çıkamayan vatandaşlar cadde ve sokaklarda yürüyüş yaptı. Kars'ta havanın soğuk olmasına rağmen dışarıya çıkan 65 yaş ve üstü vatandaşlar, gönüllerince gezme fırsatı buldu.

MANİSA

Manisa genelinde uygulanan 2 günlük sokağa çıkma kısıtlamasında 65 yaş üstü vatandaşlara 4 saatlik sokak serbestliğinin tanınması üzerine Kırkağaç ilçesindeki 65 yaş üstü vatandaşlar Küçük Çam Piknik Alanı'nda çam ağaçlarının altında yürüyüş yaparak değerlendirdi. Vatandaşlar maske takmayı ihmal etmezken, sosyal mesafe kurallarına da uydu. Uygulamadan memnun olduklarını ve gelecek haftada bu uygulamanın tekrarını isteyen yaşlılar, adeta mahkumiyetten kurtulduklarını ve özgürlüğün tadını çıkardıklarını söyledi. Yaşlılar 50 gün sonra ilk kez dışarı çıkabilmenin mutluluğunu yaşadıklarını belirtirken, korona virüs salgının biran önce bitmesi temennisinde de bulundular.

EDİRNE

Edirne'de korona virüs tedbirleri kapsamında yaklaşık 2 aydır evlerinden çıkmayan yaşlı çift, bugün kısıtlamanın 4 saat askıya alınması ile sokakta kol kola gezmenin mutluluğunu yaşadı.

Edirne'de korona virüs tedbirleri kapsamında 65 yaş üstü vatandaşlar risk grubunda oldukları için 7 haftadır sokağa çıkamıyordu. İçişleri Bakanlığının yayınladığı genelge ile 10 Mayıs Pazar günü 11.00 ile 15.00 saatleri arasında yürüme mesafesiyle sınırlı olmak, sosyal mesafe kuralına uymak ve maske takmak kaydıyla 65 yaş üstü vatandaşlar dışarı çıktı. Edirne'de yaklaşık 2 aydır ilk kez evlerinden dışarıya çıkan Mustafa ve Halime Almadık çifti de kol kola gezdi. Sağlıkları için böyle bir uygulamadan memnun olduklarını söyleyen çift, herkesi kurallara uymaya davet etti. 2 aydır hiç evlerinden çıkmadıklarını ifade eden çift, uzun bir aranın ardından kol kola gezmenin mutluluğunu yaşadıklarını söyledi.

Korona virüs tedbirleri çerçevesinde 44 gündür sokağa çıkma kısıtlaması bulunan 65 yaş ve üstü vatandaşlar, 3 saatlik sokağa çıkma izni ile parklara akın etti.

Saat 11.00'da başlayan sokağa çıkma izni ile birlikte Kayseri'de bir çok yaşlı vatandaş, maskelerini de takarak parklara akın etti. 44 günlük kısıtlamanın ardından parklara çıkan 65 yaş ve üstü vatandaşlara polis ekipleri sosyal mesafe uyarısında bulunurken, kimlik kontrolü de yaptı.

Parklara akın eden yaşlılardan Atilla Coşkun (70) " İyi bir şey ama bu yaştan sonra zor oluyor. Bu uygulamaların kişiye özel olması lazımdır. Sorumluluk verilip kişiye özel olması lazımdır. Bu işlerin yürümesi lazımdır. Evde oturmayla olmuyor. Belli bir yaşa sadece evde oturacaksın demeyle olmaz." dedi.

Kısıtlamaya uyduğunu ve 44 gündür evde bunaldığını ifade eden Sema Kayısı(70) ise " Çok güzel oldu bu izin. Evde bunalmıştık. Biraz hava aldık. İyi oldu bizim için, yürüyüş yaptık. Alla razı olsun bu izini verenlerden " diye konuştu.

SİVAS

Virüsün ülkemizde görülmesinden sonra 65 üzeri ve kronik rahatsızlığı bulunan vatandaşlara sokağa çıkma yasağı getirilmişti. Normalleşme süreci kapsamında Sivas kent merkezinde 7 haftadır evlerinden dışarıya adım atamayan 65 yaş ve üstü vatandaşlar İçişleri Bakanlığı'nın yayınladığı genelge ile haftalar sonra ilk kez bugün sokağa çıkabildiler. 11.00-15.00 saatleri arasında yürüme mesafesiyle sınırlı olmak, sosyal mesafe kuralına riayet etmek ve maske takmak kaydıyla dışarı çıkabilen vatandaşlar kendilerini park ve ağaçlık alanlara attılar. Haftalar sonra sokağa çıkan Mehmet Ali Demirbaş, kafesten çıkmış kuş gibi olduğunu belirterek geziyorum dedi.

"Yaşlılar için bugün bayram"

Gazi Erdoğan, yaşlılar için bugün bayram diyerek, "Bugün dışarı çıktım 3 aydır hapistim. İnsan içeride daralıyor, cezaevinde yatmış gibi. Bugün izin verdiler 4 saat gezeceğiz. Yaşlılar için bugün bayram" dedi.

"Dünyaya yeni gelmiş gibiyim"

Osman Işık da dünyaya yeni gelmiş gibi hissettiğini belirterek, "Rabbim devletimize zeval vermesin. Hükümetimiz bizim için çok güzel tedbirler aldı. Bizim sağlığımızı korumaktan başka amaçları olmadı. Dünyaya yeni gelmiş gibi hayata yeni atıldım. Evde hapis olduk. İlk dışarı çıktığım andan Yarabbi sana şükürler olsun. Bugünleri de gösterdin dedim" diye konuştu.

"Şu anda kafesten çıkmış kuş gibiyim"

Mehmet Ali Demirbaş, "Şu anda kafesten çıkmış kuş gibiyim" diyerek, "Bu nasıl bir şey biliyor musun balığın suya kavuştuğu gibi. Öyle hissettik kendimizi. 50 gündür evdeydik. Oturarak ayaklarımız hamlandı. Vücudumuz karıncalanmaya başladı. Şu anda kafesten çıkmış kuş gibiyim. Geziyorum. Allah devletimize zeval vermesin" şeklinde konuştu.

65 yaş ve üzeri vatandaşların yanı sıra genelgede belirtilen görevlilerin haricinde kısıtlamayı ihlal edenlere Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereği idari para cezası uygulanacak. 65 yaş üstü vatandaşların sokağa çıkma kısıtlaması saat 15.00 itibarı ile sona erecek.

VİDEO HABER

İsrail'in Gazze'de bir vahşeti daha görüntülendi!