İzmit Körfez Geçişi'ne tam not
İzmit Körfez Geçişi'ne tam not
Hula katliamı, Arap Birliğini harekete geçirdi
Hula katliamı, Arap Birliğini harekete geçirdi
27 Mayıs darbecilerinin İngilizce propagası
27 Mayıs darbecilerinin İngilizce propagası
Bosna'da savaş kurbanları toprağa verildi
Bosna'da savaş kurbanları toprağa verildi
Bakan Şahin'den açıklama: 4 gözaltı var
Bakan Şahin'den açıklama: 4 gözaltı var
Karakter boyutu 12 Punto14 Punto16 Punto18 Punto

Az alkol içenler de tehlikede

Haftada 3-6 bardak alkol tüketen kadınlarda meme kanseri riskinin yüzde 15 arttığı belirlendi.

02 Kasım 2011 Çarşamba - 06:47


Brigham Kadın Hastanesi ile Harvard Tıp Fakültesinden bilimadamları, 28 yılı kapsayan araştırmada 105 bin 986 kişinin verilerini inceledi.

Meme kanserine yakalanma riskinin, haftada 3-6 kadeh alkol tüketenlerde, hiç alkol tüketmeyenlere göre yüzde 15, günde ortalama 2 kadeh tüketenlerde ise yüzde 51 arttığı görüldü.

18-40 yaşında alkol içmenin riski artırdırdığını da belirleyen bilimadamları, 40 yaşından sonra alkol tüketimi azaltılsa bile meme kanseri riskinin devam ettiğini vurguladı.

Sonuçları Amerikan Tıp Derneği'nin dergisi JAMA'da yayımlanan araştırmada bilimadamları, alkol tüketimi ve meme kanseri arasındaki bağlantının tam olarak anlaşılamadığını ancak riskin, alkolün kandaki kadınlık hormonu seviyesini artırmasından kaynaklanıyor olabileceğini belirtti.


AA



Yazarlar
Alıntı
Çeviri
Piyasalar
  Değer Artış
Euro 2,3110
Dolar 1,8470
Altın 93,4081
Röportaj
Gazeteler
Facebook