İzmit Körfez Geçişi'ne tam not
İzmit Körfez Geçişi'ne tam not
Hula katliamı, Arap Birliğini harekete geçirdi
Hula katliamı, Arap Birliğini harekete geçirdi
27 Mayıs darbecilerinin İngilizce propagası
27 Mayıs darbecilerinin İngilizce propagası
Bosna'da savaş kurbanları toprağa verildi
Bosna'da savaş kurbanları toprağa verildi
Bakan Şahin'den açıklama: 4 gözaltı var
Bakan Şahin'den açıklama: 4 gözaltı var
Karakter boyutu 12 Punto14 Punto16 Punto18 Punto

Vitamin takviyesi ölüm riskini artırabilir

Vitamin takviyesinin özellikle yaşlı kadınlar için tehlikeli olabileceği belirlendi.

10 Ekim 2011 Pazartesi - 23:18


Amerikalı ve Finlandiyalı bilimadamlarının yaptığı araştırma, vitamin takviyesinin birçok kişi için gereksiz olduğu, hatta bazılarının yaşlı kadınlarda ölüm riskini artırabileceği sonucuna vardı.

Amerikan Tıp Derneği'nin "Archives of Internal Medecine" dergisinde yayımlanan araştırmada bilimadamları, sıkça kullanılan birçok vitamin, mineral hapı, multivatiminler, B6 vitamini, folik asit, demir, magnezyum, bakır ve çinko takviyelerinin ölüm riskini artırabileceğini belirtti.

Bilimadamları ABD'nin Iowa eyaletinde, ortalama 62 yaşındaki 38 bin 772 kadını kapsayan, katılımcıların 1986, 1997 ve 2004'te aldıkları vitamin takviyelerine ilişkin araştırma verilerini inceledi.

Özellikle demir hapı ile ölüm riskinin artışı arasında bağlantı olduğu vurgulandı.

Ancak bilimadamları yine de konuyla ilgili başka araştırmaların yapılması gerektiğini belirtti.

Araştırmayla ilgili yorum yapan bazı doktorlar, bu bulguların, E vitamini, A vitamini gibi bazı antioksidanların tehlikeli olabileceğine ilişkin görüşleri güçlendirdiğini belirtti.

Doktorlar, "fazlası, daha iyidir" inancının yanlış olduğuna dikkati çekerek iyi beslenenler için bu tür vitamin takviyelerini önermediklerini ifade etti.

AA



Yazarlar
Alıntı
Çeviri
Piyasalar
  Değer Artış
Euro 2,3110
Dolar 1,8470
Altın 93,4081
Röportaj
Gazeteler
Facebook