Karzai rejimi: Yardımlar sadece lafta
Karzai rejimi: Yardımlar sadece lafta
Mood: Hula'da en az 32 çocuk öldü
Mood: Hula'da en az 32 çocuk öldü
Bahçeli, Bakan Şahin'e sahip çıktı
Bahçeli, Bakan Şahin'e sahip çıktı
Can Bonomo ayakta alkışlandı
Can Bonomo ayakta alkışlandı
Bakan Şahin'den açıklama: 4 gözaltı var
Bakan Şahin'den açıklama: 4 gözaltı var
Karakter boyutu 12 Punto14 Punto16 Punto18 Punto

Kurtuluş bu sebzelerde!

Ispanak, brokoli ve lahana gibi sebzeler şeker hastalığına yakalanma riskini de azaltıyor.

24 Ağustos 2010 Salı - 01:59

İngiltere’deki Leicester Üniversitesi’nden Patrice Carter ve ekibi yetişkinlerde sebze-meyve yemek ve tip 2 diyabet arasındaki ilişkiyi araştırmak üzere ABD, Çin ve Finlandiya’da 220 bin kişinin katıldığı 6 araştırmanın sonuçlarını incelendi.

Bilim adamları, günde bir buçuk porsiyon (yaklaşık 120 gram) daha fazla yeşil yapraklı sebzeler (lahana, ıspanak, marul, brokoli, vb) yemenin şeker hastalığına yakalanma riskini yüzde 14 azalttığı, hem meyve hem de sebze tüketiminin artırılmasının etkisinin ise önemsenmeyecek kadar az olduğunu belirledi.

İngiliz Tıp Dergisi’nde yayımlanan araştırmada, konunun tartışmaya açık olması nedeniyle başka araştırmaların da yapılması gerektiğini vurgulayan bilim adamları, bu sebzelerdeki antioksidan ve magnezyum miktarının bu etkiyi sağlayabileceğini belirtti.

Çin’de, fareler üzerinde yapılan başka bir araştırma da bazı bitkilerin öz suyunda bulunan emodin maddesinin tip 2 diyabetin etkisini azaltabileceği görüldü.

İngiliz Farmakoloji Dergisi’nde yayımlanan araştırmada, bu maddenin "11-beta-HSD1" adı verilen, ensülin direncinde rol oynayan bir enzimi engellediği belirtildi.

Bilim adamları şimdi benzer etkiyi sağlayabilen sentez ürünleri ve bunların tedavide kullanılabirliğini araştıracak.



Yazarlar
Alıntı
Çeviri
Piyasalar
  Değer Artış
Euro 2,3110
Dolar 1,8470
Altın 93,4081
Röportaj
Gazeteler
Facebook