Karakter boyutu 12 Punto14 Punto16 Punto18 Punto

Bu beslenme tarzı kanseri önlüyor

Bu araştırma, vejetaryenlerin et yiyenlere kıyasla kansere daha az yakalandıklarını ortaya koydu.

02 Temmuz 2009 Perşembe - 08:18


İngiltere ve Yeni Zelanda?dan bilim insanlarının yaptığı büyük bir araştırma, vejetaryenlerin et yiyenlere kıyasla kansere daha az yakalandıklarını ortaya koydu.

60 bin deneğin katıldığı araştırma kapsamında kan, mesane, non- Hodgkin lenfoma, multipl myelom ve mide kanserlerinin vejetaryenlerde daha az geliştiği saptandı. Ancak vejetaryenliğin koruyucu özelliğinin, en fazla ölüme yol açan türlerden bağırsak kanserini kapsamadığı düşünülüyor.

RİSK AZALIYOR

Araştırmaya göre genel nüfusa bakıldığında her 100 kişiden 33?ü, hayatlarının bir döneminde kansere yakalanabilir. Ancak et yemeyenlerde bu risk her 100 kişiden 29?una denk düşüyor. Uzmanlar, et yiyenlerle vejetaryenler arasında lenf ve kan kanserlerine yakalanma oranlarının gözle görülür şekilde farklı olduğunu belirtiyorlar.




Yazarlar
Alıntı
Çeviri
Piyasalar
  Değer Artış
Euro 2,3330
Dolar 1,7560
Altın 98,3360
Röportaj
Gazeteler
Facebook

Copyright © 2007 TIMETURK
Sitemizdeki yazı, resim ve haberlerin her hakkı saklıdır. İzinsiz, kaynak gösterilmeden kullanılamaz