Dolar

Esed ve Rus güçlerinin Türkmenlere saldırıları

9 Yıl Önce Güncellendi

2015-11-28 22:17:28

Hatay Valisi Ercan Topaca, Türkmenlere yapılan yardımlara ilişkin yaptığı açıklamada, "Son 10 günde, 10 bin 951 battaniye, bin 435 yatak, 61 bin 438 konserve, ortama günlük 7 bin ekmek dağıttık. Bugüne kadar 62 bin 500 ekmek dağıtıldı"dedi.

Topaca, Yayladağı Öğretmenevi önünde düzenlediği basın toplantısında, Yamadı kampına yardımların kesintisiz devam ettiğini belirtti.

Kamptan gelen talepleri dikkate aldıklarını ve her gün, ihtiyaç olan bütün malzemelerin ulaştırıldığını vurgulayan Topaca, şöyle devam etti:

"Son 10 günde 10 bin 951 battaniye, bin 435 yatak, 61 bin 438 konserve, ortama günlük 7 bin ekmek dağıttık. Bugüne kadar 62 bin 500 ekmek dağıtıldı. Bin 50 çadırı karşı tarafa verdik. Kullanımdan dolayı eskimiş 500 civarında çadır var. Onları da birkaç gün içerisinde inşallah değiştireceğiz. Kışa daha sağlam çadırlarda girmelerini sağlayacağız. Yine 86 bin 228 litre su verdik. Her gün bu su akışını da sağlıyoruz. Kampta bulunanlar bizden bir sondaj talep ettiler. İmkanlar ölçüsünde, kamp içerisindeki yardım kuruluşları vasıtasıyla sondajı da yapmaya çalışacağız. Çocuk maması, süt ve kahvaltılık gibi malzemeleri de günlük olarak veriyoruz. 113 ton koliler halinde muhtelif gıdayı, çadır başına dağıtıyoruz. İhtiyaç duyulan cinste muhtelif ilacı veriyoruz. 35 bin muhtelif giyim malzemesi, 5 bin 666 çocuk bezi ve hijyen kiti, 75 bin 634 kilo un, 28 bin kilo et dağıtımını yapıyoruz. 5 bin 280 çift bot yardımı yaptık."

Topaca, bugün Yamadı kampı alanın yakınında açılan sahra hastanesinde incelemelerde bulunduğunu ve herhangi bir eksikliğinin bulunmadığını söyledi.

Türkiye'nin değişik yerlerinden, sivil toplum kuruluşları, belediyeler ve hayırseverlerin bölgeye yardım yapmak istediğini aktaran Topaca, şunları kaydetti:

"Bu konuda kendilerine duyarlılıklarından dolayı teşekkür ediyoruz. Önümüzdeki dönemlerde ihtiyaç duyulan soba, yatak, çadırların tabanına serilecek dayanıklı halıfleks, mutfak malzemesi ile ilgili sevkiyatlarımız devam edecek. Hayırseverlerimizden bu yardım ihtiyaçlarına ağırlık vermesini istiyoruz. Yamadı dediğimiz bölgede yaklaşık olarak 7 bin civarında kişi yaşıyor. Bin 290 civarında çadır var. Tabi diğer bölgelerde kurulu çadırlar var. Onları da hesaba kattığımızda 2 bin 880 çadırın olduğunu ve toplamda 14 bin 519 kişi olduğunu tahmin ediyoruz."

Topaca, bölgeye gelen tüm yardımların Kızılay tarafından kayıtlarının ve tasniflerinin yapıldığını ve ihtiyaca göre gönderildiğini belirtti.

Bir gazetecinin "Sınır mahalle olan Güveççi'de insan kaçakçılara yönelik operasyon yapıldı mı?" şeklindeki sorusu üzerine Vali Topaca, "Güveççi bölgesi bir sınır kapısı değil. Buraya çok uzaklardan Irak'ta dahil olmak üzere bir şebeke şeklinde gelerek insan ticareti yapan gruplar var. Bunlarla ilgili emniyetimiz, jandarmamız tarafından operasyon yapıldı. Dün 13 kişi gözaltına alınmıştı. Adli süreç devam ediyor. Hem bizim hukukumuzda hem de uluslararası hukukta suç olan bir konudur. Bu tür insan ticaretine bizim izin vermemiz mümkün değil" diye konuştu.

Topaca, sınır ihlali yapan Rus savaş uçağıyla ilgili Türkiye tarafına düşen parçaların laboratuvar incelemelerin sürdüğünü de sözlerine ekledi.